Direktlänk till inlägg 5 november 2021

Power number 4 - That's me!

Av Amisa - 5 november 2021 22:00

Jag har nyligen hittat en ny tarotläsare som jag gillar och hon gör huvudsakligen pick-a-card-readings, det vill säga man får själv välja vilken hög med kort man känner stämmer för en. Jag känner att det här med tarotläsare är en ständigt förändelig process, dom behöver ha samma energi som man själv har så vartefter jag utvecklas som person så får jag byta och hitta nya läsare. Dom jag lyssnar på pratar framförallt om personlig utveckling, inte om drömprinsar eller lottovinster.


Nu kollade jag precis på en läsning och det var så många starka kort i det att hon råkade säga fel och istället för "pile number 4" (korthög nummer 4) råkade hon säga "power number 4" och sen skrattade hon gott åt det och tyckte att det var ett passande namn för oss som valt dessa kort.


 




Jo, jag känner absolut att det stämmer så bra på vart jag är just nu. Jag lämnar tråkigheter som jag kämpat med ett helt liv bakom mig och manifesterar istället ett liv utan ohälsosamma beteenden och ältande. Coronan som inledningsvis var så vansinnigt frustrerande blev sedan till en slags emotionell asyl där jag "cocoonat" och vilat min själ till läkning. En klok människa nämnde att det är så djur gör när dom är sjuka och att också vi människor borde göra på samma sätt. Istället gör vi ofta på det motsatta sättet - ser till att distrahera oss med TV, mobil och dator för att slippa vara ihop med dom jobbiga känslor som rasar inom oss. Jag har nu lärt mig att ta hand om mitt lidande i den stund som det infinner sig, men väljer sedan att återigen medvetet fokusera på allt som är vackert, sunt och gott i mitt liv. Ja allt det fina jag har att vara tacksam för!


Jag tänker på Claddagh-ringen jag skaffade i december 2016 med inskriptionen "Peace of Mind", för det var mitt viktigaste mål och nu känner jag att jag är där. Jag känner mig så harmonisk och balanserad och mår så bra!






Power number 4 - Bara massa starka karaktärer här och så Power och Wisdom och någon som håller ett skyddande paraply över mig, kan det bli bättre?

 






Min fina Claddagh-ring med inskriptionen "Peace of Mind" och symbolerna för kärlek, vänlighet, vänskap, lojalitet, evinnerlighet och kontinuitet som jag tycker är viktiga värden - både det jag vill ge andra och också det jag önskar att få ta emot här i livet. Den gröna stenen är maj månadssten, den månaden mina barn är födda, och grönt är också färgen på vårt hjärtchakra. Jag tänker också att gesten är vacker - att sträcka fram sitt hjärtan till sina medmänniskor!

 






Om ni vill läsa min berättelse om den väldigt speciella ringen finns den här:

Sagan om ringen




#powercards #saganomringen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards