Direktlänk till inlägg 4 maj 2022

Du vet väl om att du är värdefull?

Av Amisa - 4 maj 2022 01:00

Tyvärr tror jag att det är många som inte känner sig älskade, bekräftade, uppskattade och värdefulla i livet. Ja själv trodde jag inte alls på det förrän Jesus uppenbarade sig i mitt liv och just det budskapet var det starkaste i hela upplevelsen.



Att vi är älskade och värdefulla precis så som vi är, med dom goda sidor vi har men också trots våra fel och brister. Vi behöver lära oss att acceptera allt hos oss själva, lära oss att ta till vara på det goda som finns inom oss alla, upptäcka att en del av det vi tror är en dålig sida av oss faktiskt kanske är något gott bara det används på rätt sätt och resten av våra brister kan vi jobba bort bara vi känner motivationen att ta tag i det.



För flera år sedan såg jag dom här fina muggarna, tyvärr köpte jag ingen då och nu när jag ångrat mig så verkar dom inte längre finnas att få tag på. Muggarna är designade av Charlotta Folkelind som också gör en hel del kalligrafi med texter om tro.





Ja många skulle behöva ha en sån här mugg som flera gånger varje dag påminner dom om hur värdefulla dom egentligen är. Vi människor är alldeles för dåliga på att ge varandra den bekräftelsen, vi tror liksom att våra nära och kära ska förstå det ändå, trots att vi inte säger det till dom. Vi behöver också lära oss att säga det till oss själva.

 




Jag gillar den här med alla fina färger!

 




För mig själv är det här favoriten, det är ju det jag sökt efter sedan mitt spirituella uppvaknande för sex år sedan.

 




Här är ringen jag skaffade då för sex år sedan. I den lät jag rista in orden "Peace of Mind" (Frid i sinnet). Ringen är en claddaghring och symbolerna står för vänskap, lojalitet, kärlek och kontinuitet. Det är vad jag önskar ge till andra människor och också vad jag hoppas att andra ska vilja ge till mig.

 


#duärvärdefull

 
 
Göran

Göran

4 maj 2022 09:45

Den sista rutan av Khalil Gibran (som jag aldrig hört talas om fram till nu) gillar jag skarpt och den får mig att minnas nåt jag läste en gång. Det handlade bl.a om ett par som flyttar ihop och den första kvällen i gemensamt hem säger mannen till kvinnan: "Där är dörren! Du är fri att gå när du vill. Jag vill förstås att du stannar. Men du ska inte stanna av den anledningen utan bara om du vill det själv!" Och lite senare i texten finns orden: Kärleken måste man släppa fri. Om du försöker stänga in den för att behålla den så dör den." Lite samma budskap, känner jag.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Amisa

4 maj 2022 11:06

Ja jag tror att ett bra tecken på sann kärlek är att man inte klamrar sig fast vid varandra, utan att man litar på att den andra finns där för att den väljer att vara där. Man ska vara nära, men också ge utrymme då det behövs. Annars kommer man att kväva varandra och det är inte kärlek. Det är att krampaktigt försöka få den andra att uppfylla något behov man har. Sina behov måste man lära sig att huvudsakligen själv fylla. Kärleken är liksom grädden på moset och den måste komma frivilligt och kan inte "klämmas ur" någon annan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards