Alla inlägg den 18 november 2021

Av Amisa - 18 november 2021 23:56

Har putsat mina fönster ikväll och det känns skönt att det är klart innan det snart ska bli kallare ute. Återstår bara att byta gardinerna till förste advent, men det får vänta tills nästa vecka.




Gläns över sjö och strand........och lite i fönstret också.

Av Amisa - 18 november 2021 11:15

I vårt liv kommer vi att få uppleva både ljus och mörker - glädje, svårigheter, rädsla och sorg. Det är en del av livet, av att vara människa. Hur mycket ljus och hur mycket mörker vi får uppleva har delvis att göra med vårat eget val. Vad väljer vi att fokusera på? Att se glädjeämnena i livet och låta dom dominera vår upplevelse eller att grotta ner oss i sorg, hålla fast vid oförrätter och lidande och låta det få ta överhanden under en stor del av vårt liv.





Jag vet i alla fall vad jag väljer........jag väljer ljuset, glädjen och livslusten.

  






Ljuset är på väg.......ljuset är vägen!


 



  




Xavier Rudd, ”Follow The Sun”; (https://youtu.be/0E1bNmyPWww):








 


#väljljuset

Av Amisa - 18 november 2021 11:00

Julia ”Hurricane” Hawkins blev för första gången världsmästare på 100 meter för fem år sedan då hon sprang 100 meter på National Senior Olympics Games i Birmingham, Alabama, på 39,62 sekunder. Nu är Julia 105 år och i år sprang hon distansen på 1.02,95





Här spurtar "Hurricane" mot målet.

   






Vilken förebild va! Jag undrar om jag någonsin kommer att uppleva min 105-årsdag och om jag gör det är det nog inte så sannolikt att jag kommer springa 100 meter i den åldern?


 

 

 

Se mer av Julia ”Hurricane” Hawkins på Svt:
Här sätter 105-åringen nytt världsrekord




#hurricanesvärldsrekord

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards