Direktlänk till inlägg 11 maj 2023

Aaah - doften av försommar!

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott.





Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också i solen när jag kollade. I skuggan är det nog lite svalare.




Och vad gör jag då när solen gassar ute? Ja det hade ju varit trevligt att vara ute, men istället är jag inne och målar. Jag håller på att fixa och dona i min lägenhet eftersom jag har tänkt att sälja den nu under sommaren och då vill jag visa den från dess allra finaste sida.

Köket har fått lite nytt och modernare kakel, skåpstommar, dörrar och dörrkarmar har fått ett lager av ny vit färg och vitvarorna har bytts ut mot nya. Ja min gamla spis var uråldrig redan då jag köpte lägenheten 2009, så det var dags.




Sedan kände jag att jag bara måste ändra färgen på handtagen i köket. Jag gjorde helt enkelt ett dåligt färgval förra gången jag målade och har retat mig på det ända sen dess. Därför blir den mörkgröna färgen utbytt mot en mellanbrun. Den ljusare gröna färgen på luckorna däremot älskar jag fortfarande lika mycket som när dottern och jag först valde den.




Ja min lägenhet är inte något för den som vill ha vitt och ljust (och intetsägande), den är istället färgglad och retro.




Jag hoppas att det någonstans därute finns någon som liksom jag går igång på retro och färger och som kommer älska den här lägenheten lika mycket som jag gjort! För min egen del är det nu dags att starta ett nytt kapitel på en helt ny ort. Jag hoppas och tror att det trots en knepig bostadsmarknad ska gå att både sälja min lägenhet och att hitta en ny på den nya orten och jag har helt enkelt inte lust att vänta längre på att vända blad i mitt liv. Nu är det go-time som gäller!


#doftenavhägg #gotime

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 maj 2023 10:50

Väldigt hemtrevligt tycker jag att du har det. Det fulaste jag vet är när man har grått svart och plåtskåp och metall. Skit samma om det är modernt. Här är det 2 grader varmt och blåser isande vindar från fjällen. Mina blommor står i växthuset och fryser och växer inte ett dugg. Jag börjar tvivla på att dom kommer ut i sommar.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Amisa

3 juni 2023 16:09

Rätt vad det är så kommer nog sommaren också till er uppe i Norrland och så får ni ljust nästan dygnet runt. Det är härligt! Har det kommit några mänskliga flyttfåglar från söder ännu då? :)

Jag tänker kanske framförallt på din bror.

Ha det gott, sol på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Av Amisa - 13 april 2023 01:33

Råkade klicka på en video som visade sig stämma in på mig till 100%. Kul!   The Mind Notion, "10 reasons INFJs can't stand their jobs"; (https://youtu.be/LBymGxDOKDM):#arbetslivet ...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards