Alla inlägg den 12 november 2021

Av Amisa - 12 november 2021 12:00

Katarina Hahr som nyligen dog kommer fattas mig!

      

 

 

 


Jag tycker så mycket om hennes radiointervjuer där hon pratar med kända personer om hur dom upplevt olika skeenden i livet. Hon brukade där intervjua artister, skådespelare, författare, politiker och andra personer som man känner igen från det offentliga rummet, men där en helt annan och mer personlig sida visades upp av dom. Hon hade en väldigt fin förmåga att komma nära andra och det blev väldigt finstämda program.


Hon har också berättat om när hon drabbades av en ögonsjukdom som gjorde henne blind och sorgen, ilskan och rädslan hon upplevde då. Katarina blev tyvärr bara 60 år, men hennes fina radioprogram lever fortfarande kvar och finns här för oss att lyssna på.





Katarina Hahr - en fantastisk person som kommer att saknas mig!

 





Skatter av radioprogramserier på SR som Katarina Hahr lämnat efter sig:

Katarina Hahr möter     

Samtal pågår                 

Välviljans apartheid      




Radioprogram om och med Katarina Hahr:

Blind, från år 1994

Jag ser inte mitt barn, från år 2003

När du blev blind, från år 2011





Ja, det där med välviljans apartheid känner jag att jag behöver ta till mig. Jag har ibland en vilja att hjälpa människor som faktiskt inte vill ha någon hjälp, i alla fall inte vid det tillfället. Jag ber så mycket om ursäkt om jag någon gång trampat just dig på tårna!



#välviljansapartheid #katarinahahr

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards