Alla inlägg den 11 november 2021

Av Amisa - 11 november 2021 23:30

Vi tycks leva i en väldigt splittrad värld där två väldigt olika versioner av verkligheten existerar.  Dom som är omedvetna (sovande) behöver vakna upp, medan det ännu finns tid, innan tryggheten rämnar. Problemen kan fortfarande lösas med kreativitet och samarbetsanda!




Nedan följer en tarotläsning för kollektivet.




Dom som fortfarande ligger och sover instängda i ett litet begränsat utrymme och med nålvassa istappar runt sig lever farligt!

 






San Tarot, “Collective message - 11|11 - Two versions of everything”; (https://youtu.be/1a1uHw4Je2E):


#tarot1111 #tvåverkligheter

Av Amisa - 11 november 2021 14:18

Idag är det 11 11-dagen, en dag som dom kommersiella krafterna försöker kidnappa genom att få singlar att fylla livet med shopping, istället för med positiva känslor. Konsumtion ger en väldigt kortvarig lycka, för så fort du fått varan så kommer du att känna sug efter ytterligare någon grej. Det är ett hål inom oss som inte kan täppas till av mera saker.


Vad var då 11 11 innan den kidnappades? Jo det är en dag och en portal som för spiritualister står för ”ONENESS”, ett ord som är lite svårt att översätta till svenska – det blir ”enighet”. Själva begreppet innebär att vi alla tillsammans är ETT. Vi hör alla ihop, är beroende av varandra, hänger ihop genetiskt med varandra – både vi som lever här nu, tidigare generationer och kommande generationer. Vi hör också ihop med det universum och den planet som vi lever på.


Också i olika religioner är ONENESS ett viktigt begrepp: i kristendomen sägs att ”vi är alla en och samma kropp”, i buddhism är det något man mediterar över för att förstå hur man själv hör ihop med världen runt omkring och andra generationer, många naturreligioner och animistiska trosföreställningar har starka föreställningar om att allt levande i naturen har en själ och att vi människor måste förstå vår plats i helheten, med det levande och det döda. Vår omvärld är en gåva som vi kan ha nytta av, men som också medför ett ansvar att förvalta den på ett ansvarsfullt sätt.






11 11-portalen är fullt öppen! Är du redo att komma in i gemenskapen med din omvärld?

 






Det är där någonstans vi har gått vilse. Idag pågår det rovdrift, såväl i naturen som mellan oss människor. Vi överutnyttjar jordens resurser så till den milda grad att den nu är på väg att slå tillbaka mot oss med sin enorma kraft av naturkatastrofer som vi inte kan tygla och kontrollera. Vi i den rika världen utnyttjar fattiga människor, ja ibland till och med barn, som får producera billiga varor till vår omättliga hunger av konsumtion, samtidigt som människorna i produktionen knappt har råd med mat och bostad trots att dom jobbar livet ur sig. Dessa varor produceras dessutom ofta på ett sätt som både är miljöfarligt och dessutom skadligt för människorna som jobbar i fabrikerna. För det känner dom flesta av oss inget ansvar, trots att dom flesta säkert hört och sett om detta på TV.







Bemöt dina medmänniskor på samma sätt som du själv vill bli bemött - även dom som bor på andra sidan jorden och som du kanske bara ser på TV:n!

 






Vad kan vi göra då? Vi bör rannsaka oss själva. Vilka värderingar har jag? Hur vill jag att världen ska se ut? Vad kan jag ändra på för att världen ska bli en bättre plats att leva på? Vi kan börja tänka och handla på ett mer ansvarsfullt sätt, på ett sätt som överensstämmer med våra värderingar. Det är inte alltid lätt att göra allt på rätt sätt, men en bra start är att försöka göra rätt utifrån den kunskap man har just nu, sedan får man göra justeringar längs vägen när man vet bättre.







Rannsaka din inre kompass! Vem behöver du vara om du ska våga möta din egen blick i spegeln?

 






11 11-portalen är öppen idag och du är välkommen in om du är redo för ett liv i samklang med din omvärld!!! Vi är ett hjärta - en kropp - tillsammans!

  

 

 

 

 

 

Tillsammans kan vi skapa magi och mirakler!

 




#oneness #1111portalen

Av Amisa - 11 november 2021 13:02

Ja, jag gillar musik och är även glad att jag funnit denna skönsjungande unga kvinna, så här kommer en låt till med henne.





Astrid

 






Astrid S, ”When Love Takes Over (Acoustic Cover)”; (https://youtu.be/_NfkseMXO9s):


#astrid

Av Amisa - 11 november 2021 12:45

Vi är alla vackra precis som dom vi är och vi ska känna oss stolta över oss själva, lysa med alla våra starkaste färger och våga vara dom unika personer som vi alla är!

  

 

 

 


Det är inte alltid så lätt att känna det så, för vi bombarderas hela tiden av en massa kommersiella reklambudskap som talar om för oss hur vi borde vara för att duga, inte minst vad vi borde äga, se ut och vilken livsstil vi bör ha för att anses som okej. Dessutom är vi människor ofta elaka mot varandra och då vi tvivlar på oss själva kan vi ge oss på våra medmänniskor för att vi tror att det på något sätt ökar vårt eget värde.


För några dagar sedan hörde jag en före detta kriminell rappare som sa att hans låtar hade handlat mycket om det häftiga kriminella livet i positiva ordalag, även om det innerst inne inte var så han såg på det kriminella livet. I verkligheten var han trött på livsstilen och rädd för att råka illa ut. Att han rappade om just det var för att det var vad hans publik ville höra honom förmedla och att han kände sig tvungen att tänka på sitt varumärke.

      



När jag hörde det fick jag nästan röda kliande utslag och illamående, som en allergisk reaktion av upprördhet. Detta ständiga tjat om att se oss själva som ett varumärke, som en vara som vi ska sälja och få andra människor att köpa.





JAG VÄGRAR ATT VARA EN VARA, JAG ÄR EN MÄNNISKA!!!

  

 

 

 


Jag är en människa av kött och blod och med en själ som jublar då den får syssla med saker som gör mig glad och upprymd. Jag vill bara bli sedd, respekterad och älskad som den jag är – inte visa mig som en tom och falsk fasad för att verka vacker och intressant att titta på! Jag är alldeles tillräckligt fin med dom fel och brister som jag har, både dom kroppsliga och mina egenskaper, och det är ni alla andra också. Tro aldrig på dom som försöker trycka ner er, våga vara er själva utan att låtsas någonting! Låt oss göra uppror mot dom här sjuka värderingarna!


Jag tänker att mycket viktigare än något varumärke, är att kunna älska och respektera sig själv. Att när man möter sin spegelbild och ser sig själv i ögonen kunna känna att ”Det där är en bra människa, en äkta människa. Oh vad jag älskar hen, jag tycker så mycket om hen!”





Jag hoppas att också du försöker vara sann mot dig själv och kan möta din blick i spegeln, annars kommer det förr eller senare att börja skava i själen.

 






Finns det något starkare varumärke än det att kunna se sig själv i spegeln och starkt gilla det man ser?

    

 

 

 



Här kommer en låt om just det, om att vi ska vara stolta över vilka vi är och älska oss själva - för vi förtjänar alla den kärleken!



Christina Aguilera, ”Beautiful”; (https://youtu.be/eAfyFTzZDMM):


#wearebeautiful

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards