Alla inlägg under februari 2009

Av Amisa - 27 februari 2009 20:17

Nu alla vänner har jag äntligen kommit i mål i Kiruna i stegtävlingen. Resan har pågått sedan slutet av september och jag har tillryggalagt lite mer än 170 mil.

Fy f**n vad jag är bra!!

 / Amisa

Av Amisa - 26 februari 2009 22:49

Råkade hitta den här videon från en talangtävling, den är kul - se den!!


/ Amisa

Av Amisa - 25 februari 2009 23:44

Här har ni ett litet smakprov på hur det går till på Teater Impuls föreställningar. Här en improviserad såpa........


/ Amisa

Av Amisa - 25 februari 2009 23:20

Hej!

Har ikväll varit och tittat på teatersport med improvisationsgänget Teater Impuls. Tittat kanske förresten är fel term, för som publik är man i högsta grad delaktig i det som händer på scenen. Publiken är med och bestämmer vilka förutsättningar som ska gälla och är också med och applåderar eller buar beroende av om dom gillar det dom ser eller inte och sedan är dom med och röstar på vilka som var bäst.

Skådespelarna är verkligen heltokiga, dom spelar med miner, gester och hela kroppen och dom knasiga situationerna som uppstår blir bara ännu galnare av deras märkliga infall.

Eller vad sägs om ”älgjakt på månen” (med repliker i alfabetisk ordning) eller ”styrketräning med en varuvagn och en gaffel i mataffären” (sketch som upprepades och blev hälften så lång varje gång tills den bara var 1,83 sekunder lång)?

Jag hade ialla fall vansinnigt roligt och tjöt av skratt under större delen av föreställningen. Så, vill ni bli på bra humör – gå och se teatersport!

/ Amisa

Av Amisa - 24 februari 2009 22:03

Sedan i början på oktober har jag deltagit i en stegtävling på sajten ”MotioMera”. Min rutt går från Götaland och hela vägen upp till Kiruna längst upp i norr, där jag har mitt slutmål.

Nu börjar jag närma mig målet, det är bara 33 km kvar! Det känns görbra, har varit på väg länge, så målet hägrar mer än någonsin.

När tror ni jag kommer fram??

/ Amisa

Av Amisa - 24 februari 2009 21:51

Det har väl inte undgått någon att Sveriges kronprinsessa idag har förlovat sig med sin Daniel. Tänk så skönt, då kan vi äntligen få något annat att fundera över än det vanliga tjatet över krisen i världsekonomin!

Nu får vi istället tänka på förlovning och bröllop med kunglig glans och sen dröjer det säkert inte mer än några år innan storken kommer på besök några gånger.  Inte för att jag är någon större rojalist, men det kommer säkert att vara roligare att höra alla detaljer om det här, istället för nya krisrapporter.

Det kommer faktiskt så lägligt att man kan undra om dom fått någon muta för att slå till just nu? Jag funderade lite på det där om muta och kom fram till att det nog vore lämpligt att erbjuda dom  ett varsitt gratis årskort på ett gym. Det vore väl en bra idé?

Sen får jag väl lov att önska dom ett stort grattis också! Det är nog inte så kul varje dag att vara kunglig, det är nog en massa plikter och måsten hela tiden, så dom är nog värda att få lite sol på sig också. Vi får hoppas att dom får ett långt och lyckligt liv tillsammans!

/ Amisa

Av Amisa - 23 februari 2009 23:12

Jaha, då var det dags igen! Varför känns det jämt som om veckorna bara består av en massa måndagsmorgnar och fredagseftermiddagar? Allt däremellan  är bara som ändlösa tids-motorvägar. Man väntar hela veckan på att det ska bli fredag eftermiddag, då man har en hel skön helg framför sig, men innan man hinner blinka är det måndag morgon åter igen och man undrar var tiden tog vägen.

Vet inte riktigt vad man ska göra åt problemet? Det sägs ju att tid är det ända man har och det är ju sant, men ändå inte. Någon som har några bra tips? 

Vilken veckodag tycker ni förresten bäst om? Själv gillar jag nog fredag bäst för då vet jag att hela helgen ligger framför mig!

 

/ Amisa

Av Amisa - 22 februari 2009 22:20

Under natten och förmiddagen idag har det varit alldeles vitt ute av snön som faller. Det såg väl ut att vara lite mer än en och en halv decimeter som det i verkligheten var, men gårdens ungar har iallafall varit glada idag och åkt pulka i den lilla backen utanför mitt fönster.


Hoppas det ligger kvar ett tag, för jag tycker att det SKA vara vinter ett tag innan det blir vår ute.


Var sak har sin tid!


/ Amisa

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards