Alla inlägg den 5 november 2021

Av Amisa - 5 november 2021 22:00

Jag har nyligen hittat en ny tarotläsare som jag gillar och hon gör huvudsakligen pick-a-card-readings, det vill säga man får själv välja vilken hög med kort man känner stämmer för en. Jag känner att det här med tarotläsare är en ständigt förändelig process, dom behöver ha samma energi som man själv har så vartefter jag utvecklas som person så får jag byta och hitta nya läsare. Dom jag lyssnar på pratar framförallt om personlig utveckling, inte om drömprinsar eller lottovinster.


Nu kollade jag precis på en läsning och det var så många starka kort i det att hon råkade säga fel och istället för "pile number 4" (korthög nummer 4) råkade hon säga "power number 4" och sen skrattade hon gott åt det och tyckte att det var ett passande namn för oss som valt dessa kort.


 




Jo, jag känner absolut att det stämmer så bra på vart jag är just nu. Jag lämnar tråkigheter som jag kämpat med ett helt liv bakom mig och manifesterar istället ett liv utan ohälsosamma beteenden och ältande. Coronan som inledningsvis var så vansinnigt frustrerande blev sedan till en slags emotionell asyl där jag "cocoonat" och vilat min själ till läkning. En klok människa nämnde att det är så djur gör när dom är sjuka och att också vi människor borde göra på samma sätt. Istället gör vi ofta på det motsatta sättet - ser till att distrahera oss med TV, mobil och dator för att slippa vara ihop med dom jobbiga känslor som rasar inom oss. Jag har nu lärt mig att ta hand om mitt lidande i den stund som det infinner sig, men väljer sedan att återigen medvetet fokusera på allt som är vackert, sunt och gott i mitt liv. Ja allt det fina jag har att vara tacksam för!


Jag tänker på Claddagh-ringen jag skaffade i december 2016 med inskriptionen "Peace of Mind", för det var mitt viktigaste mål och nu känner jag att jag är där. Jag känner mig så harmonisk och balanserad och mår så bra!






Power number 4 - Bara massa starka karaktärer här och så Power och Wisdom och någon som håller ett skyddande paraply över mig, kan det bli bättre?

 






Min fina Claddagh-ring med inskriptionen "Peace of Mind" och symbolerna för kärlek, vänlighet, vänskap, lojalitet, evinnerlighet och kontinuitet som jag tycker är viktiga värden - både det jag vill ge andra och också det jag önskar att få ta emot här i livet. Den gröna stenen är maj månadssten, den månaden mina barn är födda, och grönt är också färgen på vårt hjärtchakra. Jag tänker också att gesten är vacker - att sträcka fram sitt hjärtan till sina medmänniskor!

 






Om ni vill läsa min berättelse om den väldigt speciella ringen finns den här:

Sagan om ringen




#powercards #saganomringen


Av Amisa - 5 november 2021 12:16

Jag hörde i morse om att någon person klätt ut sig till polis och stoppade bilar, anklagade dom för fortkörning och försökte få förarna att betala boten via swish där på plats. När en förare ifrågasatte detta och begärde att få se en polislegitimation så drog "polisen" genast tillbaka boten och tyckte att föraren skulle köra vidare. Den misstänkta körde en ljus pick-up.





   





Jag antar att den här personen kanske kör vidare och försöker att göra samma sak någon annanstans, så ögon och öron öppna och polisanmäl om ni ser något konstigt!






Läs mer om detta på Lokalnyheterna Öst:

Falsk polis stoppade bilist på riksväg 55



#falskpolis



Av Amisa - 5 november 2021 12:00

Har ni sett lysmaskar någon gång? Jag kommer ihåg en gång när vi barn lekte i skogen. Det var kväll och på väg att bli mörkt ute då vi fick syn på något som lyste på backen med ett gulgrönt sken. Det var lysmaskar och jag tittade förundrat på dom med mina förundrade barnögon. Något liknande hade jag aldrig sett tidigare men vår kompis, bonddottern, visste förstås bättre vad det var vi såg.


Lysmasken är egentligen en skalbagge och det är honorna som lyser starkast och det gör hon för att locka till sig hanar, så att det ska bli en parning. Det lysande ämnet i deras kroppar beror på en kemisk process som uppstår när ett protein bryts ner av ett enzym. Hos dom flesta arter av lysmask så har honorna inga vingar och därför påminner dom om en mask eller en larv, hanarna däremot har vingar och kan flyga. Det här kan man framför allt se i skymningstid från juni till augusti. Jag tror det var augusti när vi såg det, för det var ganska mörkt ute.


 

 

 

Jag önskar att alla människor någon gång ska få se detta magiska skådespel, själv har jag inte sett det någon mer gång trots att jag ju levt i många år nu.

  





Ser ni den gröna pricken i mitten, längst ner i bilden - där ligger lysmasken.

 




Så här ser den ut om man tittar närmare. Det här är en hona, men även äggen och larverna lyser lite grann.

 





Som vuxen har jag också fått se eldflugor, som också det egentligen är en skalbagge. Dom lever i tropiska länder och själv såg jag den i centralamerika. Eldflugorna kommunicerar med varandra genom att blinka till varandra i specifika sekvenser. Det är helt magiskt när man ser dom och jag tänker att dom nog måste ha stått modell för Tingeling i historien om Peter Pan.

 





Visst är naturens under magiska? Låt oss vara rädda om dom!

  


#eldflugor #lysmask


Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards