Direktlänk till inlägg 16 november 2019

Är du sann mot dig själv?

Av Amisa - 16 november 2019 16:00

Känner du dig ofta missförstådd av andra eller upplever det som om andra inte ser dig som den du är?


Så kände i alla fall jag ganska ofta tills jag mötte "Den Högre Makten". Den kom först mot mig som en gigantisk hop av själar som sa till mig hur stark, fin och värdefull jag är. "Du kan!", sa dom.

Jag kände en enorm styrka och värme komma emot mig och efter ett tag smälte rösterna samman och blev till en enda stark stämma och kraft. Jag har aldrig upplevt något liknande tidigare och det blev en fullständigt livsförändrande upplevelse!


Det förändrade hela mitt sätt att se på mig själv. Jag som alltid varit "duktiga flickan" och trodde att jag var sån kände nu att det inte alls var jag. Jag hade bara betett mig på det sättet eftersom jag uppfattat att det var så omgivningen ville att jag skulle vara, enkel, okomplicerad och hjälpsam. Förmodligen har aldrig någon uttryckt detta villkor i ord till mig, men jag hade uppfattat att när jag var en duktig flicka så fick jag bekräftelse och kände mig mer accepterad. Ett litet barn är så beroende av andra människor för sin överlevnad att de är oerhört uppmärksamma på vilka signaler andra människor sänder dom och det formar barnets beteende. Nu kunde jag slänga av mig denna tvångströja och det var en sån enorm befrielse. Jag började se vem jag egentligen var och blev liksom förälskad i mig själv. Jag vet att det låter helt knäppt, men det var precis så det var!


Sång började flöda ur mig som en lavaström och det var omöjligt att stoppa. Jag jobbade då i en kontorsmiljö, så det passade sig inte alls att sjunga hela tiden. Sången var ostoppbar och även om jag stängde munnen så kom det hummande ljud ur mig. Den sång jag oftast sjöng på under den första tiden efter "Mötet" var True Colors med Justin Timberlake och Anna Kendricks. Jag kände inte till att den fanns utan hittade den av en slump när jag letade efter Cindi Laupers original. Här den vackra sången True Colors ur filmen Trolls:


https://www.youtube.com/watch?v=la0-5QFLr14



Två månader senare hittade jag den här videon på Jim Carrey, där han målar och är fullständigt i flow. Jag kände genast igen energin, det är den man får då man möter Gud. Jag älskar när han liksom bara splashar på färg, blandar och skrapar och fram kommer det så otroligt uttrycksfulla tavlor. Det här måste ni kolla om ni inte sett det förut:


https://www.youtube.com/watch?v=21CEOlBq2YI


Vad vill jag då ha sagt med det här? Jo, om andra inte förstår vem du är så kan det bero på att du inte är sann mot dig själv och därmed inte heller mot andra. Om du inte visar vem du är på riktigt så ger du inte andra chansen att lära känna dig riktigt. Du blir en otydlig figur som dom inte riktigt vet hur dom ska uppfatta.


Jag tror det finns många "duktiga flickor" och "starka, osårbara män" i vårt samhälle, som tror att dom är sådana men egentligen innerst inne vill vara på något annat sätt. Så jag vill uppmana er att verkligen ifrågasätta om ni är dom ni innerst inne vill vara?


Om inte, så SLÄPP FÅNGARNA LOSS och utforska vilka ni egentligen är!

Gud vill att vi alla ska lysa med alla våra vackraste färger och vara stolta över dom unika människor vi är.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards