Alla inlägg den 5 november 2019

Av Amisa - 5 november 2019 11:29

På morgonen dagen efter kommer jag till Bryssel Norr. Där är ett nybyggt flashigt distrikt där det fortfarande byggs lite här och där. Jag bestämde mig snabbt för att jag skulle åka vidare redan samma dag. Jag känner mig smutsig och äcklig och det mesta av mina kläder är också smutsigt. Så redan på morgonen köper jag en biljett för eftermiddagsbussen till Köpenhamn, dit jag ska komma kl 9 nästkommande morgon.

Sedan har jag dagen på mig och tänker att efter allt stillasittande dagen och natten innan så är det viktigaste att jag får röra mig ordentligt och att jag får äta i lugn och ro före nästa resa.

Så jag började traska runt och höll mig till skapligt stora och raka gator så jag inte skulle gå bort mig. Här passerar jag floden.

Långt bort fick jag syn på en kyrka och började gå mot den. Det slog mig att det nog är Alla Helgons Dag. Jag tänker på en resa jag gjorde till Mexico som ung. Där finns en tradition att hela familjen går till kyrkogården under denna helg och man tar med mat och instrument och festar tillsammans med dom döda.

Det här ser ut som en eremit som sitter och funderar.

Jag såg en muralmålning som uppmanar att donera stamceller.

Senare gick jag till busstationen för att hoppa på min buss. Jag väntade och väntade och den ena bussen efter den andra kom och gick. Jag frågade den ansvariga som sa "Vänta lite, den kommer snart". Efter en timme var beskedet att bussturen ställts in, men att det skulle komma en annan buss jag skulle kunna åka med. Efter ytterligare en halv timme fick jag reda på att jag istället skulle bli ombokad till en annan buss till Hamburg som skulle gå 5 timmar senare än ursprungsbussen.

Till slut kom den och resan till Hamburg gick bra. Sedan var det dags för byte. Det gick bra, inga problem med min handskrivna biljett.

Men sedan hände ingenting. Bussen skulle gå kl 10, men vi stod kvar. Efter en halv timme fick vi reda på att bussen har tekniska problem och inte får köras vidare. Efter en och en halv timme är vi fortfarande fast i Hamburg utan besked om vi får en ny buss eller om vi måste vänta tills nästa buss går kl 13:30.

Dottern har varnat mig för att Flixbuss är oseriösa och behandlar sina passagerare som skit. Hon har tydligen rätt.
Det här är nog sista gången jag reser med dom!!!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards