Alla inlägg den 2 november 2019

Av Amisa - 2 november 2019 21:20

Idag hade jag hoppats komma iväg med en buss till Bryssel, men tyvärr fanns ingen ledig plats förrän imorgon, så jag blev kvar i Bilbao i dag. Vilken himla tur då att jag dom senaste åren tränat på att gilla läget och acceptera och göra det bästa av det!

Så idag har jag passat på att äta god fisk, till skillnad mot fyrkanterna vi har hemma.

Igår kom jag så sent till Bilbao att jag aldrig hann se mig om i stan, men nu fick jag chansen till det. Jag var på järnvägsstationen och kollade det här fina glasfönster.

Och så gick jag till den gamla delen av stan och passerade då teatern.

Det är många hus här som ser ut som "Romeo och Julia-hus", dvs med burspråk och vackra balkonger.

Här en brant trappa upp till den delen av staden som ligger en bit upp på kullen.

Och mer fina hus.

Och en bokmarknad. Det verkar lite korkat, tänker jag, att sälja böcker utomhus. Det har nämligen regnat lite till och från under hela dagen.

Och så bilköer.

Nej, inte heller här begriper folk att det går fortare att cykla, åka kollektivt eller promenera än att sitta i en bilkö.

Här samma situation i Santiago de Compostela för några dagar sedan och jag tycker det ser likadant ut hemma också, då det är rusningstrafik.

Imorgon ska det i alla fall bära av till Bryssel och det kommer bli en lång resa.

Av Amisa - 2 november 2019 20:48

Den här videon dök upp i mitt YT-flöde.

Det är Goldie Hawn som pratar om att hitta glädjen. När hon var som mest framgångsrik så kände hon sig inte riktigt lycklig hon var tvungen att tvinga fram falska leenden. Hon visste inte vem hon var, vad som gav henne flow. Det hon hade strävat efter visade sig inte vara det som gjorde henne glad, det var något hon, i alla fall delvis, gjorde för att andra förväntade sig det av henne.


https://www.youtube.com/watch?v=pKRsb0KdKWo

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards