Direktlänk till inlägg 3 november 2020

Spöklik höstpromenad

Av Amisa - 3 november 2020 20:56

I söndags var dottern och jag på promenad, först till den lilla närbelägna skogen, sedan förbi ett villaområde och Östra Eneby kyrka. Här kommer lite bilder:




När vi gick genom skogen fick jag nästan känslan av att återigen gå igenom skogsområdena från Galicien förra hösten. Även där var hösten på intågande och överallt såg jag samma svampar och liknande äpplen som här och när jag gick där kändes det som om jag lika gärna kunde ha befunnit mig i skogen hemma. Nästan som att gå igenom en tidsportal!

     




Jag har undrat så mycket om det funnits några pilgrimer som i år vågade trotsa Coronan och ge sig ut på den långa vandringen? Här kommer en hyllning till dom i så fall!






Vi fortsatte vår väg genom villaområdet.

   




Här har det visst varit påhälsning av spöken under helgen?

       




Överallt höstfärger!

 




Och så tog vi en sväng förbi kyrkogården och minneslunden i Östra Eneby kyrka.

   





Det känns så makabert med den här bilden på gravstenen ihop med texten "Omkom i Leningrad"! Spelar han bara teater med oss och kommer tillbaka när som helst igen? Eller var han en som visste hur man roade sig och fortsatte göra det ända ner i graven?

 




Askgravplatsen där dottern och jag satte oss på en bänk och mediterade en liten stund. Hon hade hostat natten igenom och tyckte det var skönt att gå ner i varv en stund.

 




Och minneslunden med stenar och rinnande vatten.

 




Den här graven drog till sig mina blickar. Den tillhör en ung man i samma ålder som min egen son. Jag är tacksam för att mina barn är i livet och mår bra och fortfarande har större delen av livet framför sig!

 




Parken i stadsdelen Eneby.

 



Hoppas vi alla får några fina höstdagar till innan alla löven faller av!

 
 
wiper

wiper

4 november 2020 11:40

Den första bilden var verkligen magisk. Där skulle man vilja promenera igenom. Vilka skrämmande Halloweenutsmyckningar ;). Så vackra bilder från kyrkogården och minneslunden. Undrar om han inte var skådespelare. Det är hemskt när unga personer dör för som du säger så har dom ju hela livet framför sig.

Jättefina bilder du tagit

Ha det bra
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

4 november 2020 13:00

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards