Alla inlägg den 7 november 2020

Av Amisa - 7 november 2020 19:53

Den senaste veckan har jag snorat kopiösa mängder av grönt segt snor. Jag kan ju inte låta bli att undra på varifrån all denna vätska kommer och hur det kan bli så mycket? Jag snyter en hel näsduk full och två minuter senare är näsan återigen så full av snor att jag inte längre kan andas genom näsan.


Snor bildas av slemhinnorna då man har en pågående inflammation och det kan bildas flera dl varje dygn. Att det är grönt och trögflytande betyder att det innehåller mycket vita blodkroppar och alltså är kroppens immunförsvar aktiverat för fullt. Även om det är lite jobbigt när det fortsätter dag in och dag ut, är det väl också bra då det visar att min kropp fungerar som den ska.






Inte mitt snor - mitt är betydligt segare och grönare.


  





Jag har också känt av ena sidans bihålor igen. Jag hade problem med dom i våras när jag fick bihåleinflammation efter en fraktur på en tand i överkäken. Även nu får jag tidvis ont på en punkt i pannan, vid ögonhålan straxt under ögonbrynet och ibland vid kindbenet. Kanske borde jag testa massage av bihålorna igen för att se om jag kan få det att släppa?


#snor

Av Amisa - 7 november 2020 19:07

Intressant att jag idag råkade hitta denna video på YT! Intressant för att jag råkar känna personen som håller föredraget, men det här är något vi aldrig diskuterat och jag visste inte att också han verkar tänka på detta sätt (annars skulle han väl inte hålla ett föredrag om det?).


Föredraget handlar om Martinus Thomsen, som var en dansk andlig filosof och mystiker som levde från slutet av 1800-talet till slutet av 1900-talet. Han skrev något som han kallade det Tredje Testamentet. Den här filosofin kallas nu Kosmologi och handlar om hur vi hör ihop med precis allt i Kosmos och hur vi rör oss mellan olika medvetandestadier. Det här är vad jag brukar mena när jag pratar om spiritualism, men jag kanske inte alltid lyckas få fram det när jag skriver eller pratar?


Han säger bland annat att det finns ett glapp mellan vilka vi vill vara och vilka vi egentligen är, att våra ideal inte överensstämmer med våra handlingar. Dom flesta personer vill vara goda, men misslyckas samtidigt med att vara det. Vi vill alltså se oss som snälla väna lamm, men beter oss ibland som ett rovdjur.




Så som dom flesta av oss är? Jag tror dock att inte många ser Trump som en varg i en fårpäls, han är nog bara en varg?

 




Jag gillar också definitionen på synd, vilket är att handla på ett sätt som är negativt för oss och andra. Så ser jag också på synd! Jag tycker inte att det bara handlar om att stjäla eller döda din nästa, det är klart att det är stora synder men dom flesta av oss begår inte sådana allvarliga handlingar. Däremot tror jag att dom flesta av oss ganska ofta begår mindre synder, till exempel förminskar oss själva eller andra och en sådan ”liten synd” får stora konsekvenser om det upprepas gång på gång, dag ut och dag in under ett helt liv!






Stiftelsen Martinus Kosmologi, ”Martinus - en modern mystiker och hans världsbild!”, Föredrag av Peter Blyme (49 min); (https://youtu.be/ZP4TagBMoYU):


#kosmologi #martinus

Av Amisa - 7 november 2020 17:43

Trump visar vem han verkligen är...




                  US Biggest Loser!

 

 

 

 

 

Jag tycker synd om Joe Biden som nu ska försöka ena det amerikanska folket igen, med den splittring och misstro som Trump fortsätter att göra allt för att nära! Jag hoppas att det kommer att kunna ske på ett fredligt sätt!

 

 

 

Donald Trump är helt tydligt en så omogen person att han inte klarar av att ta ett nederlag ens i ett demokratiskt val. Sannolikt kommer detta sorgliga drama att fortsätta med diverse rättegångar ända tills den 14 december då en ny regering senast måste tillsättas.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards