Alla inlägg den 3 november 2020

Av Amisa - 3 november 2020 21:29

Dottern försvann hem till sitt igår och jag tänkte att det var bäst att jag höll mig undan från alla sociala kontakter den här veckan eftersom dottern blev krasslig straxt efter hon kommit till mig.


Jag hann bara tänka tanken, för under eftermiddagen började näsan att rinna som en vattenkran och inatt fick jag även halsont. Förutom det så känner jag mig inte särskilt dålig, så sannolikt är det bara en vanlig förkylning jag drabbats av.


För säkerhets skull så är Livsstegengruppen återigen uppskjuten i väntan på att Coronasituationen ska förbättras, så är även gruppen som jag brukar träffa i min kyrka varje vecka. Gudstjänsterna i min kyrka är återigen i form av webbsändningar. Jag vet inte hur det är med linedancen, men för säkerhets skull får jag nog stanna hemma också från den under nästa vecka  och att hälsa på min gamla mamma är inte aktuellt på ett bra tag. Så nu stannar livet upp igen - lagom när jag tyckte att saker i livet började rulla på lite mer som vanligt.



Jag hoppas att läget i Sverige blir bättre fram till Jul så att vi kan fira den som vanligt med våra nära och kära runt omkring oss!

Ta hand om er alla fina människor där ute!





Sarah McLachlan, "In the arms of an angel"; (https://youtu.be/1SiylvmFI_8):




Vi får hoppas att våra skyddsänglar vill hjälpa oss på vägen framåt!

 

#sarahmclachlan


Av Amisa - 3 november 2020 20:56

I söndags var dottern och jag på promenad, först till den lilla närbelägna skogen, sedan förbi ett villaområde och Östra Eneby kyrka. Här kommer lite bilder:




När vi gick genom skogen fick jag nästan känslan av att återigen gå igenom skogsområdena från Galicien förra hösten. Även där var hösten på intågande och överallt såg jag samma svampar och liknande äpplen som här och när jag gick där kändes det som om jag lika gärna kunde ha befunnit mig i skogen hemma. Nästan som att gå igenom en tidsportal!

     




Jag har undrat så mycket om det funnits några pilgrimer som i år vågade trotsa Coronan och ge sig ut på den långa vandringen? Här kommer en hyllning till dom i så fall!






Vi fortsatte vår väg genom villaområdet.

   




Här har det visst varit påhälsning av spöken under helgen?

       




Överallt höstfärger!

 




Och så tog vi en sväng förbi kyrkogården och minneslunden i Östra Eneby kyrka.

   





Det känns så makabert med den här bilden på gravstenen ihop med texten "Omkom i Leningrad"! Spelar han bara teater med oss och kommer tillbaka när som helst igen? Eller var han en som visste hur man roade sig och fortsatte göra det ända ner i graven?

 




Askgravplatsen där dottern och jag satte oss på en bänk och mediterade en liten stund. Hon hade hostat natten igenom och tyckte det var skönt att gå ner i varv en stund.

 




Och minneslunden med stenar och rinnande vatten.

 




Den här graven drog till sig mina blickar. Den tillhör en ung man i samma ålder som min egen son. Jag är tacksam för att mina barn är i livet och mår bra och fortfarande har större delen av livet framför sig!

 




Parken i stadsdelen Eneby.

 



Hoppas vi alla får några fina höstdagar till innan alla löven faller av!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards