Alla inlägg den 13 november 2020

Av Amisa - 13 november 2020 20:25

Igår tänkte jag att jag skulle kolla någon film där Sven Wollter var med och valet föll på Den tatuerade änkan. Den har jag sett förut, men den är så bra att den är värd att se om många gånger. Ja Sven Wollter är ju med där, men om det är någon som verkligen glänser så är det Mona Malm. Hon spelar en äldre kvinna som ägnat hela sitt liv åt att passa upp på sin familj och som blivit hunsad av alla.


Efter att ha ärvt en tjusig våning på Östermalm av sin gamla faster, så väljer hon att vända sin gamla egoistiska familj ryggen och istället leva det ljuva livet på egen hand i fasterns lägenhet. Men hon vill gärna ha lite sällskap och kommer på ett bra sätt att fixa det – hon söker upp änkemän på begravningar. Hon lyckas över förväntan och snart finns det ett antal män i hennes liv.




Kvinnan som kommer på idén att närma sig änkemän på begravningar.

 




Ja, då gäller det att hålla koll på vilka kvinnor som dött och som just efterlämnat sig en man i passande ålder.

 





En av änkemännen är en känd violinist spelad av nyligen avlidne Sven Wollter.

 




Gillar den här scenen som skämtar med en känd scen från ett annat program. Så fyndigt!

 




Se filmen på SvtPlay:
Den tatuerade änkan


#raggning

Av Amisa - 13 november 2020 14:52

Hur skulle det vara om 2020 varit din pojkvän? Kanske såhär?





 





Kristina Kuzmic, “If 2020 was a boyfriend”; (https://youtu.be/9DngcnVDH6Q):

Av Amisa - 13 november 2020 14:29

Snart är det dags för Mirakel! Ja, vad är då det? Det är årets julkalender, som blir den sextionde i ordningen. Det var åratals sedan jag kollade nån julkalender, jag tror inte det har hänt sedan mina barn var små, men den här tror jag att jag ska ta och titta på!


Det är en spännande historia med två tjejer som reser i tiden och byter plats med varandra och dom kulturkrockar som uppstår när det sker. Den ena lever på 1900-talets början och den andra i nutid. Tjejerna som spelar verkar jättebra och även andra medverkanden är såna som jag tror passar bra i en sån här historia.




Tjejej från 1920-talet.......

 





.......och tjejen från 2020-talet som byter plats med varandra.

 




Medverkar gör bland annat också Johan Glans och Babben Larsson.

 





Nu väntar jag bara att det ska bli 1:e december så att serien kan börja! Om det känns för segt att vänta kan jag ju alltid kolla på någon gammal julkalender från Svt:s arkiv så länge, kanske Herkules Jonssons stordåd eller Teskedsgumman?





Herkules Jonsson och hans stordåd som jag tyckte var väldigt kul när jag var liten. Jag tycker fortfarande att den verkar rätt kul!

 



Vi får hoppas att det inte bara blir Mirakel på TV:n utan också i den riktiga världen, med Coronan och världspolitiken!

 

 


#mirakel

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards