Alla inlägg den 27 november 2020

Av Amisa - 27 november 2020 18:44

Jag försöker att bli bättre på att hantera besvärliga personer, för jag känner att jag inte är så bra på det och behöver bli bättre på att bemöta sådana människor.


Människor som är passivt aggressiva till exempel, hur svarar man på sånt beteende utan att dras med i det och bli aggressiv tillbaka? Elaine Eksvärd verkar ha mycket kunskap att dela med sig på det här området, så jag har beställt en bok av henne på bibban.





Elaine Eksvärd

 





Hon pratar ofta om olika härskartekniker och hur man bemöter dom. Jag hittade följande citat av henne angående det här med passiv aggressivitet:




Passiv aggressivitet är som en fis. Vi fiser inte bland kollegor. Lös problemet eller släpp det. Men släpp dig inte!



#passivaggressivitet

Av Amisa - 27 november 2020 18:30

I den här videon får man följa en familj där barnet och hennes vänner för första gången ska paddla i egna kanoter nerför en bit av Ottawa River i Kanada. Det är väldigt lekfullt och härligt och man kan inte undgå att se glädjen dom har medan dom paddlar kajak och ”kroppssurfar" i forsarna.



Så inspirerande, jag längtar till sommaren!





Ett litet vattenkrig utbryter innan den riktiga paddlingen tar vid.

 




Paddle TV, “The Next Generation of Whitewater Kayakers”; (https://youtu.be/EIlkTHPEXw8):


#ottawariver

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards