Alla inlägg den 4 november 2020

Av Amisa - 4 november 2020 22:53

Är det någon mer än jag som undrar om vi helt plötsligt bor i något annat land än i Sverige?

 

 


Dom senaste veckorna har det tjatats ofantligt mycket om valkampen i USA och nu verkar nyhetsrapporteringen ha gått helt bananas!


Redan igår handlade det mer om USA än om andra saker och idag har det bara handlat om USA hela dagen lång. Vanliga nyhetssändningar har utgått hela dagen och när jag skulle kolla regionalnyheterna vid 18-tiden så hade dom också utgått.


Har Sverige och Europa upphört att existera eller betyder nyhetstorkan om vårt land och vår världsdel att ingenting av intresse hänt här? Jag har svårt att tro det....


Okej, jag fattar att USA är ett viktigt land för världspolitiken, men den här enorma fokuseringen känns som en rejäl nyhetsurspårning.





För min del kan dom återkomma när dom har en säker vinnare i USA:s presidentsval!

Tills dess vill jag hellre veta vad som händer här, där jag bor!

 

 

 

 

 

 

USA - mitt nya ofrivilliga hemland?

 

Av Amisa - 4 november 2020 22:15

Idag har jag varit på Amisas friseringssalong. Nä, jag skämtar förstås!


Jag hade tänkt att skaffa en tid hos min frissa som finns i en stad några mil bort, men nu i och med Coronan så verkar det ju inte vara en särskilt bra idé då rekommendationen är att man helst bara ska träffa dom man lever med (dvs ingen) och dom man måste träffa t ex arbetskamraterna. Men mitt hår tar tyvärr inte hänsyn till några restriktioner, det växer och blir grått oavsett pandemi eller inte.


Därför bestämde jag mig idag för att frissa lite på egen hand. Säga man vill om resultatet, men billigt blir det i alla fall när man gör det på egen hand!

  




Jag försökte imitera det frissan brukar göra och här kommer resultatet, som jag är rätt nöjd med ändå. Hon brukar klippa en sida lite längre.

 




Framifrån.

 




Och så klipper hon en sida lite kortare. Jag färgade lite också med växtbaserad färg, då blir jag lite rödblond. Folk brukar tro att det är min naturliga hårfärg, eftersom jag har rätt blek hy, men nej det är bara henna och någon mer växt.

 




Så här ser det ut när frissan klipper och färgar mig. Jag saknar Anna, min frissa! Vi har så trevligt ihop när jag är där och så blir jag så fin i håret då också.

 




Men som den gamla devisen säger:


Bra kvinna reder sig själv!



Eller nåt liknande?


#coronafrilla

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards