Alla inlägg den 26 november 2020

Av Amisa - 26 november 2020 16:44

I en tarotläsning som jag kollade på igår kom det här kortet upp. Normalt sett så brukar man mest tänka på kvinnan i förgrunden som är så fokuserad på målet och vad hon vill uppnå för något. Men igår när det här kortet dök upp så såg jag nästan bara det som var i bakgrunden - floden eller forsen.


Kärlek är inte bara något vi kan få från andra, det är också något man kan ge till sig själv. Hur gör man då det? Det finns många olika sätt. Att kräva att andra behandlar oss respektfullt är ett av dom, att ta väldigt bra hand om sig själv är ett annat. Det kan till exempel vara att äta nyttig mat, motionera, köpa en blomma till sig själv eller att unna sig den där spa-behandlingen som man har längtat efter så länge. Att ge sig själv kärlek kan också vara att göra saker som man blir glad och exalterad över, som att dansa eller sjunga.





 





För min del kände att det var solklart vad kortet handlar om, det bekräftar bara alla funderingar jag haft under dom senaste veckorna.



Ja, självklart att jag ska testa forspaddling nästa sommar!

 


Jag kommer att bli överlycklig över att få vara i samklang med naturens element, att lära mig att läsa av och behärska forsen och att bli ett med den, att låta mig föras nerför av den för att sedan få en välbehövlig stund av vila i bakvattnet bakom något stenblock. Jag orkar nästan inte vänta på att det ska bli dags!


#forspaddling


Av Amisa - 26 november 2020 16:37

Nu håller man på att utveckla en app som kan höra om din hostning är ett symptom på Corona eller inte. Den har hög träffsäkerhet, 98,5% rätt, så snart kan vi hosta in i telefonen och då kanske vi kan få reda på om vi behöver gå och ta ett Coronatest eller inte. På så sätt undviker vi att belasta sjukvårdens redan hårt ansträngda resurser i onödan och labbtest kan istället tas när det finns befogade misstankar om att det verkligen är Corona vi lider av.




Inom en snar framtid - endast på en mobilhostnings avstånd.

 




Se inslaget på Svt:
Ny forskning - din hostning avslöjar om du har covid-19


#hostapp


Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards