Direktlänk till inlägg 4 november 2020

Visste inte att jag bor i USA!

Av Amisa - 4 november 2020 22:53

Är det någon mer än jag som undrar om vi helt plötsligt bor i något annat land än i Sverige?

 

 


Dom senaste veckorna har det tjatats ofantligt mycket om valkampen i USA och nu verkar nyhetsrapporteringen ha gått helt bananas!


Redan igår handlade det mer om USA än om andra saker och idag har det bara handlat om USA hela dagen lång. Vanliga nyhetssändningar har utgått hela dagen och när jag skulle kolla regionalnyheterna vid 18-tiden så hade dom också utgått.


Har Sverige och Europa upphört att existera eller betyder nyhetstorkan om vårt land och vår världsdel att ingenting av intresse hänt här? Jag har svårt att tro det....


Okej, jag fattar att USA är ett viktigt land för världspolitiken, men den här enorma fokuseringen känns som en rejäl nyhetsurspårning.





För min del kan dom återkomma när dom har en säker vinnare i USA:s presidentsval!

Tills dess vill jag hellre veta vad som händer här, där jag bor!

 

 

 

 

 

 

USA - mitt nya ofrivilliga hemland?

 

 
 
wiolettan

wiolettan

5 november 2020 10:34

Jag stängde av nyheterna i går kväll för jag blev så trött på samma tjat. Håller med om att nu kan de vänta tills valresultatet är klart, då ska jag lyssna igen.
Trevlig dag och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

5 november 2020 13:09

Fridens liljor!

 
wiper

wiper

5 november 2020 10:42

Jag håller med dig fullständigt det blir alldeles för mycket. Flera program har utgått på grund av detta val. Tiden går och det verkar aldrig bli klart så detta malande kommer nog att fortsätta. Jag orkar inte kolla på eländet. Dom är så galna i det landet så jag skulle inte kunna leva där

Ha en fin torsdag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

5 november 2020 13:21

Igår hörde jag en intervju med en kvinna som flyttat från demokratiskröstande Kalifornien till Florida som är en swing state bara för att hennes röst skulle kunna göra skillnad. (Kalifornien blir ju blått oavsett om hon är där och röstar eller inte, men i Florida skulle det kunna påverka utfallet för den delstaten). Hon måste vara bra desperat om hon flyttat tvärs över hela landet bara av den anledningen.

Jag kan inte förstå hur dom kan ha ett så dysfunktionellt valsystem och dessutom ingen valmyndighet som har ett övergripande ansvar! Det verkar fullständigt kaos med alla dessa stämningar som avgörs i domstol.

 
Lena

Lena

6 november 2020 18:54

Gokväll!
Instämmer, ett evigt tjat om USA valet, vad kan man göra annat än vänta tills det är klart? jag tycker det är drygt, men tydligen är det många som följer det... hoppas bara det inte blir Trump som vinner...

Kvällskram!

http://frallorna.bloggplatsen.se

Amisa

6 november 2020 23:52

Kram!

 
wiper

wiper

7 november 2020 09:07

Håller med dig. Det är verkligen kaos och en del verkar desperata i och med att dom till och med flyttar.

Ha en skön lördag
Hälsning Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

7 november 2020 18:44

Faktum är att min nätdejt plötsligt sa att hon skulle flytta för några veckor sedan och sedan dess har hon varit osynlig på jordens yta. Hon är väldigt engagerad i det här valet och i Black Lives Matter, så jag har allvarligt undrat om även hon har flyttat just för att kunna påverka valet. Också hon bodde i en stat där majoriteten alltid röstar med Demokraterna.

Jag hoppas hon dyker upp snart igen så jag får höra om allt som har hänt under senaste tiden. Det är en omvälvande och svår tid USA går igenom nu och lugna och goda människor behövs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards