Direktlänk till inlägg 3 oktober 2020

Tacksamhet!

Av Amisa - 3 oktober 2020 16:03

Det finns så otroligt mycket att vara tacksam för i livet!!!

      




Tacksam över den nya dagen som står för dörren! Den inbjuder till nya äventyr...

    



Tacksam för den fantastiska naturen!

   



Tacksam för vattnet som ger liv till oss alla!

 



Tacksam för tron som bär mig genom livets svårigheter!

 



Kärleken vinner alltid, den är alltid starkare än all världens hat och ondska!

 




Tacksam över min kropp som bär mig igenom det här livet!

Tack för lång och trogen tjänst, jag ska försöka bli bättre på att ta hand om dig Old Faithful!

 




Tacksam för dom kloka människor som gått före oss och som danat vår väg mot ett bättre liv och som ibland pliktat med sina liv för detta arbete!

   




Tacksam över att det finns mat som mättar min hunger!

 



Tacksam över att det finns dryck som stillar min törst och ger mig energi att fortsätta på vägen!

 




Tacksam för att jag varje dag har tak över huvudet!

 




Tacksam för vackra och tänkvärda saker som medmänniskor skapat för att lysa upp vår tillvaro!

   



Tacksam för saker vi behöver för att vårt fysiska liv ska bli lättare och tänk så bra att dom sedan kan återanvändas på olika fiffiga sätt!

 



Tacksam över att det finns trevliga människor som gör mig sällskap genom livet!

 




Och tacksam över den tid jag fått tillsammans med älskade människor som nu gått vidare till en annan dimension i Universum!

"Med ditt ljus kommer jag vandra vidare! Jag älskar dig!"

 



Och jag önskar kärlek och ljus till dom som vandrat vidare! Må dom ha frid i sinnet!

 




Tacksam över livets lärdomar!

"Älska, acceptera och lita på dig själv!"

 




Gå med Den Högre Makten i ditt hjärta och låt den leda dig på livets väg!

Gör så även den dag då du inte riktigt kan se så långt framåt som du skulle önska!

 

 
 
wiper

wiper

6 oktober 2020 07:44

Naturen är verkligen nåt att vara tacksam för och den är gratis. Man mår så bra att gå omkring i naturen. Bilden i dimma längst ner är jättefin. Även som du säger härliga människor man träffar under livet.

Ha en fin tisdag
Hälsning från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

6 oktober 2020 11:32

Vi tar ofta saker för givet t ex mat och någonstans att bo. Alla har inte det, i alla fall inte varje dag. Jag är tacksam att jag har turen att vara född och leva i ett land där dom flesta har det och inte behöver oroa sig om det. Vi har så många valmöjligheter i vårt liv som många människor på jorden inte har och dom flesta av oss tar det bara för givet, för vi har inte behövt kämpa för att få det. Det var dom tidigare generationerna som gjorde det åt oss och hur behandlar vi dom nu?

Ha en bra dag du också!
Kram!

 
wiper

wiper

7 oktober 2020 08:00

Det är verkligen sorgligt att vissa skall vältra sig i rikedom medans andra är fattiga och svälter. Ingen rättvis värld och har aldrig. Dom som byggt upp landet behandlar vi verkligen illa. Just nu är det en utrensning av folk som blivit för gamla så nån empati eller tacksamhet mot dessa finns inte. Jag kunde själv ha varit en av dom men har turen att vara klar i huvudet och rätt pigg förutom arbetsskador

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

7 oktober 2020 13:01

Fint att du mår bra idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards