Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Amisa - 11 oktober 2020 23:42

Idag har jag varit i Nyköping på ännu en träff för Livsstegen. Ja kompisen och jag höll ju på med det här i våras, men så kom Coronapandemin emellan. Men sedan i början på september så har vi kommit igång med gruppen igen och nu återstår endast fem träffar på den här terminen. Därefter hoppas vi att kunna starta en grupp i Norrköping till våren.


Förra veckans tema var försoning och det är väl det som är själva kärnan för att få till ett läkande i själen? Förra veckan var det också min tur att berätta min livsberättelse, vad det är jag har kämpat med under livet. Det var lite känslosamt både att skriva berättelsen och att läsa upp den för dom andra i gruppen. När jag sätter det på pränt blir det så tydligt hur mycket jag kämpat mot i mitt liv, inte undra på att jag känner mig trött ibland!  


Det jag blir mest berörd av att se är hur ensam och utsatt jag kände mig när jag var ung och mellan 10-15 år. Det var så mycket jag gick igenom utan att ha särskilt mycket stöd eller hjälp från människor i min omgivning. Inte undra på att jag lärde mig att ”ensam är stark” och glömde bort hur man ber om hjälp! Men det är tur att man kan lära om sig och gå vidare i livet med nya verktyg och copingstrategier som fungerar bättre!





En mer välmående och välfungerande JAG.





När vi vågar visa vår sårbarhet tillsammans blir vi starka!

Av Amisa - 11 oktober 2020 23:18

 




Moojiji, “The Power of Clear Seeing ~ Mooji on Self Inquiry”; (https://youtu.be/MHxNx1U3tgI):

Av Amisa - 11 oktober 2020 23:15

Den här diktläsningen är väldigt fin och stämmer så bra med min egen upplevelse just nu.




 





Pearls Of Wisdom, Poetry Reading “I Carry Your Heart With Me” by E.E.Cummings; (https://youtu.be/MF5H7l9jEkY):

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards