Alla inlägg den 27 oktober 2020

Av Amisa - 27 oktober 2020 15:00

I hela mitt liv har jag haft problem med att komma i sängen på natten. Jag känner mig helt enkelt inte trött på kvällen och så har det varit jämt. Jag har å andra sidan inte heller svårt att gå upp då jag måste, utan vaknar alltid en kvart innan klockan ska ringa och kliver snällt upp ur sängen när jag borde även om det är klockan halv sex på morgonen.


Men nu känner jag att jag är trött på mitt beteende, jag behöver få bättre rutiner och tänkte pröva om en wake-up light klocka skulle kunna vara till hjälp för mig. Jag tänker att om det blir ljust på morgonen och jag väcks av lite naturljud så kanske det kan hjälpa min inre klocka att förstå vilken tid på dygnet det är så att jag kommer upp och igång även om det inte finns en tid att passa. Förhoppningen är att jag då ska få mer glädje av våra allt kortare dagar och också ska känna mig lite tröttare på kvällen. Det vore ju fantastiskt att t ex lyckas komma i säng till klockan 12 på kvällarna.




Min nyinköpta ljus-och-fågelkvitterlampa, dock tycker jag att fågelkvittret kunde vara lite mer fridfullt - det här låter nästan lite aggressivt och uppfodrande?





Hälsogurun Mosley kommer med dom här tipsen om hur man kan förbättra sin sömn (2 min):

Mosleys tre knep för att sova bättre





Jag hoppas det kommer hjälpa mig på traven!

Av Amisa - 27 oktober 2020 14:43

Nu har hösten kommit på riktigt även här i Norrköping och dom flesta lövträd börjar bli gula, oranga eller röda. Här kommer lite bilder från gårdagen.




Laxparken som heter så för att den numer har en konstgjord bäck för att fiskar ska kunna gå uppströms och leka på våren. Här brukar det ofta vara mycket barn eftersom dom gillar att leka vid bäcken och att pumpa vatten i vattenpumparna som finns här. Just idag var det lite tomt på barn trots att det är höstlov nu.

 




Här i Knäppingsborg behöver man inte bli blöt om det kommer en skur, här finns gott om paraplyer.

 




Här hittade jag också den här fina höstkransen.

 




Kårhuset Trappan ska få en ny uteplats. Tidigare var här ett stort trädäck, undrar hur planerna ser ut nu?

 




Här flyter Motala ström genom industrilandskapet.

 




Uppe i Folkparken står träden i sina vackra höstskrudar som lyser i alla möjliga nyanser av höstfärger.

         




Ha en fin höstdag allesammans!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards