Alla inlägg den 13 oktober 2021

Av Amisa - 13 oktober 2021 00:12

”Tänk om Bibeln är en kärlekshistoria, inte en manual?
Tänk om Bibelns kärna – eller snarare hjärta – är nyckeln till den där mysteriösa intimiteten, som alla alltid längtar efter och som ändå hela tiden gäckar oss?”



Ur Jag skulle gilla dig mer om du var mer som jag som är skriven av John Ortberg.





 

#kärlek #intimitet

Av Amisa - 13 oktober 2021 00:01

”Om intimitet är delade erfarenheter, har intimiteten aldrig visat sig tydligare eller kostat mer än i inkarnationen. Gud blev människa och delade våra erfarenheter av ensamhet, trötthet, rädsla, skuld. Han delade vår glädje över att ha en kropp och vår smärta när kroppen såras. Han delade den tröst vi kan känna, när någon håller om oss, och vår förtvivlan, när vi tror att Gud har övergivit oss. Intimitet förutsätter närhet och sårbarhet. När Gud kom till jorden gjorde han det utan skyddsdräkt.”




Ur Jag skulle gilla dig mer om du var mer som jag som är skriven av John Ortberg.




 


#tro

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards