Direktlänk till inlägg 30 september 2021

Inte längre som Tore Skogman

Av Amisa - 30 september 2021 22:00

Idag har jag äntligen varit hos tandläkaren och fixat mina tänder. Jag hade en lagning i en kindtand som hade gått sönder och så hade jag en irriterande glugg mellan framtänderna då det hade lossnat en flisa på hörnet av båda tänderna. Nu ser det helt och fint ut igen och jag tycker att dom lyckades bra med att hitta rätt färg på fyllningarna, så att dom stämmer med resten av tanden.








Jag är så nöjd och glad för min nya tandläkare, Sinah. Hon är väldigt noggrann och vänlig och hon frågar också hur lagningen känns. Finns det något som är vasst, ojämt eller inte känns bra då man biter ihop så känns det ju så tydligt i munnen. Hon gjorde också som min gamla tandläkare och frågade om hon kunde laga utan bedövning och det är så skönt att slippa den och inte behöva vara avdomnad i hela käken och bita sig i kinden halva dagen. En bra ersättning för bedövning är en stunds avslappning och då har jag stor nytta av min vana att meditera. En annan förutsättning är att tandläkaren är lyhörd och slutar borra om jag skulle signalera att det är för jobbigt.

Tänk att något gott kom ut också av mitt akutbesök våren 2020 då jag fick bihåleinflammation efter att en tandrot fått en fraktur! Det var då jag träffade Sinah och tog chansen att fråga om jag skulle kunna få fortsätta hos henne istället för klåparen som dom hade tilldelat mig då min gamla tandläkare gick i pension.




Förra besöket där var inte så kul. Tandroten var helt av och tanden var tvungen att dras ut, Adjöss med den!

 





Så här vackert är det på Druvan, min tandvårdscentral . I min ungdom var det en restaurang eller ett värdshus här.

   


#tandläkarbesök

 
 
wiper

wiper

3 oktober 2021 11:15

Det ser verkligen bra ut så jag förstår att du är nöjd. En bra tandläkare är guld värd. Jag har själv hög smärttröskel så jag tar bara bedövning då det verkligen behövs. Sen har dom en bedövningsvätska numer som är mild

Det var ett vackert hus och statyn i fasaden.

Ha en skön söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

4 oktober 2021 21:19

Hon är verkligen guld värd: duktig, noggrann och supertrevlig. Vad mer kan man önska sig av en tandläkare?

Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards