Alla inlägg den 22 september 2021

Av Amisa - 22 september 2021 10:15

Hörde idag den tragiska nyheten om en liten kille på tre år som ska utvisas själv till ett land han aldrig varit i, till människor han aldrig träffat och som inte ens visat något intresse av att vilja ta hand om honom. Hur kan man fatta ett sånt beslut? Vart tog moral, etik, empatiförmågan och barnkonventionen vägen?


Skulle dom beslutsfattande vara beredda att behandla sina egna småbarn eller barnbarn på detta omänskliga sätt, som en grej som man bara kan flytta på från en plats till en annan? Hur kan det vara i barnets intresse att bli berövad på den trygghet han har i livet för att kastas in i en oviss framtid med totala främlingar?


 

 

 

Jag skäms för att vara svensk och se att mitt land kan bete sig så grymt mot ett värnlöst litet barn!!!

   

Jag blir sällan arg, men nu är jag det på allvar.....




Vad tycker du?

Delta i min omröstning!




Lillkillen - snart ensam i Långtbortistán, utan människor han känner.

 



 

 

Se mer om detta på Svt:

Treariga Tim ska utvisas

 

 

 

Vill du skriva på en protestlista mot detta beslut? Klicka på länken nedan.

https://www.skrivunder.com/stoppa_utvisningen_av_var_3_aring



#utvisningavtreåring



Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards