Direktlänk till inlägg 15 oktober 2020

THE AGE OF LIGHT

Av Amisa - 15 oktober 2020 23:45

Idag såg jag den här texten (som jag kortat ned lite):


“ON 21ST DECEMBER 2020, JUPITER OVERTAKES SATURN - and starts our new beginning - THE AGE OF LIGHT. THE GOLDEN AGE. THE AGE OF AQUARIUS. THE LIGHT HAS WON! - final remnants of the dark are being removed now. THE LIGHT IS NOW FULLY IN CHARGE - even if it doesn't look and feel that way at times. EVERYTHING IS GOING ACCORDING TO THE UNIVERSAL PLAN - even though sometimes it seems as though there is no plan at all! YOU HAVE THE CHOICE TO ASCEND. NOT EVERYONE WILL CHOOSE ASCENSION. YOU ARE LOVED BEYOND MEASURE.”

 

 


Jag blev nyfiken och googlade och det visade sig att det är Pluto, Jupiter och Saturnus som går från Stenbocken och in i Vattumannen där dom kommer stanna tills 7:e mars 2023. Det sker väldigt sällan, senast var år 1894 fKr. Förra gången dessa planeter hade konjunktion i något annat tecken var 1819-1820. Astrologer anser att vid dessa datum sker stora omvälvande händelser och det kallas därför för ”The Great Transformation”. Dessa planeter gick alla in i Stenbockens tecken i mars och när jag letade information så hittade jag en video från 2017 där en person förutspådde att det i mars 2020 skulle utbryta ett stort universellt kaos. Lite oklart vad det skulle handla om, men att det skulle inbegripa ett politiskt och ekonomiskt kaos. Scary!


Jag har länge tänkt att det skulle vara intressant att försöka lära mig lite om astrologi och nu blir jag ännu mer nyfiken och taggad än tidigare. Som den detaljfokuserade jungfrusjäl som jag är så älskar jag strukturer och analyser, så det skulle nog passa mig bra.


Jag har också sett en del tarotläsningar under den senaste tiden som handlar om mer oroliga tider och vikten av att under till exempel en orkan befinna sig i stormens öga. Där är lugnt och stilla, till skillnad mot virvelvinden runt omkring. Hur tar man sig då till stormens öga? Min egen tolkning är att man fokuserar på att behålla ett inre lugn till exempel med hjälp av meditationer och avkoppling i naturen, istället för att låta sig jagas upp, samt att man väljer att ha en hög energi istället för en låg.




 




Välj ljuset istället för mörkret, tro på det godas makt över det onda!

 
 
wiper

wiper

16 oktober 2020 08:38

Mitt stjärntecken är vattumann. Jag känner själv en oro i kroppen för hela världen verkar vara i kaos när det gäller nästan allt. Det är just lugnet jag söker i och med detta kaos som råder runtom i världen och då är det som du säger bra med meditation, vara ute i naturen och även avslappningsövningar. Just nu har jag lite svårt att tro på det goda i och med att det ser ut som det gör. Känns som allt håller på att ramla ihop som ett korthus. Klyftorna mellan fattiga och rika har ökat enormt också det ser man hur tydligt som helst nu.

Ha en skön fredag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

16 oktober 2020 12:27

Låt inte oron få tära alltför mycket på dig, utan sök ett lugn i ditt inre. Tillåt dig att känna oron i din kropp, men försök att sedan acceptera att pandemin finns och att inte älta om det i dina tankar.

Om vi är lugna och balanserade så klarar vi motgångar så mycket bättre. Det är också bra att söka emotionellt stöd hos andra, men försök att inte älta för mycket för annars så riskerar det att istället öka din oro. Sysselsätt dig istället med sådant som gör dig lugn och harmonisk och får dig att glömma allt annat för en stund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards