Alla inlägg den 18 september 2020

Av Amisa - 18 september 2020 22:32

  


Jag vill också slå ett slag för detta gratisevent som ordnas av Charlotte Palmgren som sysslar med Familjekonstellationer, alltså hur dynamiken i en familj påverkar alla medlemmarna och saker som hänt i tidigare generationer kan fortfarande ställa till det flera generationer senare. Genom att få en känslomässig förståelse kan man lättare läka sina själsliga sår och gå vidare.




Bild från en workshop i familjekonstellationer.

 



Gratis visualiserad meditation över zoom
Tisdag 29 september kl. 20.00- 20.45 gör jag en visualiserad meditation utifrån ett familjesystemiskt perspektiv. Börjar med att hälsa alla välkomna, sen meditation 20 minuter och avslutande reflektion från deltagarna.
Är du intresserad delta är det gratis och jag önskar din anmälan till chp@siffok.se senast måndag 28 september då jag skickar ut zoom-inbjudan.

Välkommen kontakta mig för en bokning enskilt besök eller workshop!
Charlotte Palmgren
mobil 0709-240663, mejl chp@siffok.se


Hemsida:

https://www.siffok.se/





Länk till mitt inlägg om en workshop i Familjekonstellationer som jag deltog i:

Spela roll


Av Amisa - 18 september 2020 22:19

Jag har en person i min närhet som just nu går igenom "Dark Night of the Soul", en process som gör ont och är jobbig. Jag vet, för jag har själv gått igenom den och det tar mycket på krafterna och man behöver ta väl hand om sig själv under tiden det pågår.




Kanske du också går igenom det just nu? I så fall kan du kanske få lite hjälp av den här videon.

 





The Holistic Psychologist, “The Dark Night of the Soul (How to Get Through it)”; (https://youtu.be/B279xQ8vElw):





Mycket kärlek till er alla som kämpar just nu!!!

 

  

#darknightofthesoul

 

Av Amisa - 18 september 2020 21:33

Den senaste tiden har jag funderat mycket över vad som är viktigt för mig i en husbil, vad jag måste ha och det jag vill ha om det är möjligt. Ganska snabbt hade jag klart för mig vilka layouter som tilltalar mig och det ser ut ungefär som nedan. Det finns flera olika märken som har modeller med ungefär den här layouten nedan. Den har L-format kök, fransk bädd (dubbelsäng med rundat hörn), två tvåsitssoffor och framsätena går att vrida runt. Vid behov får man alltså plats sex personer runt bordet och man kan bädda för ytterligare två personer. Jag skulle alltså kunna ta med mig mina barn och mitt barnbarn eller någon kompis på utflykter eller semestrar.



 




Jag har kollat mycket annonser på internet och därefter också besökt dom största återförsäljarna i länet för att se en del av husbilarna på riktigt också och nu är jag otroligt förälskad i en husbil som stämmer in till 95% på mina önskemål plus att den också har en del övrig utrustning som vore jättebra. Jag kollar min favoritbil flera gånger per dag på internet och jag hoppas dom inte har någon uppföljning av IP-adresserna som kollar på dom olika objekten, för annars måste dom undra vad det är för en dåre som kollar på just den här bilen hundra gånger per dag.

  

 


Idag var jag och kollade den på riktigt också och jag riktigt stormtrivdes i den och ville typ flytta in direkt!
Kärlek vid första ögonkastet, kan jag säga utan att överdriva!


             



Trots att det är en husbil så känns den rymlig tack vare den stora ytan i mitten. Tyvärr säger min hjärna mig att det vore klokare att vänta med att köpa en husbil tills våren är i antågande, så jag hoppas verkligen att bilen som får mitt hjärta att sjunga finns kvar då! Det vore liksom korkat att dra på sig kostnader för skatt och försäkring ett halvår innan jag kan flytta dit och att avveckla mitt hem och göra mig av med nästan alla mina grejor kommer nog att ta ett halvår. Just nu känns det som om jag skulle ha velat gjort det igår eller förra veckan.....



Bättre sent än aldrig!?

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards