Alla inlägg den 27 september 2020

Av Amisa - 27 september 2020 22:55

Imorgon är det dags för linedanceträning igen, jag hoppas att vi kanske får någon ny kul dans!

Kanske den här?




 





Jonas Dahlgren & Johanna Lodin, “The Look” Line Dance By Demo @2018 WCLDM; (https://youtu.be/fsxZum8MD_U):




Folk har så många förutfattade föreställningar om vad linedance egentligen är och många tycks tro att det är något man alltid dansar till countrymusik iklädd en cowboyhatt. Det finns danser man dansar till countrylåtar, men det är mycket vanligare att man dansar det till vanlig populärmusik, typ pop, rock och funk - sån musik man kan lyssna till på P3, P4, spotify eller någon kommersiell radiokanal. Det görs hela tiden nya danser och det finns topplistor både i Sverige och utomlands över vilka danser som för tillfället är populärast att dansa.

Av Amisa - 27 september 2020 22:46

Idag har jag hört den här sången, som jag tyckte var så fin! För mig var den alldeles ny, jag har aldrig hört den förut.




Maria Särnbratt med kör, "Som en örn"; (https://youtu.be/8tpbHJVpkFA):

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards