Alla inlägg den 25 augusti 2021

Av Amisa - 25 augusti 2021 12:41

Igår paddlade jag i den norra viken i sjön Järnlunden några mil söder om Linköping. Det var en bit att länka kanoten från parkeringen och fram till badplatsen som jag skulle starta ifrån. Jag har tänkt att jag borde köpa en liten bagagevagn att använda till det, ungefär som undertext till en dramat. Men det får nog bli nästa år, för den här sommaren går ju mot sitt slut snart.



På andra sidan vattnet är det många hus och så några gårdar.





Som vanligt letar jag efter fina klippor och på sidan jag paddlar på finns det ganska gott om dom.





Sedan hittar jag lite pälsklingar som står nere i vattnet och svalkar sig. Dom glor nyfiket på mig då jag kommer paddlande.

Lite senare ser jag ytterligare en ko på ett annat ställe. Den står ensam där och blir orolig när jag oväntat dyker upp, så den får bråttom att söka sig till resten av flocken som står längre upp.





Vid den här klippan hittade jag en liten strand på sidan av, inne bakom vassen.





En svan guppar på vågorna en bit bort från mig, men när jag tar fram kameran blir den misstänksam och flyger sin väg.





Här har jag nått den bortersta delen av viken.





På tillbakavägen stannar jag och badar ett tag.




Det finns en del fjädrar på klippan, så några fåglar har nog häckat här tidigare på sommaren. Och nere i vattnet är det mycket snäckor och även tomma snäckskal. Kanske snäckorna varit viktig mat för fåglarna?




På radion var det någon som sa att det verkar vara ont om trollsländor. Det kan jag inte hålla med om! Både igår och i förrgår kom det trollsländor som satte sig på min arm, dom har alla möjliga vackra färgen. Den igår var knallblå med svarta ränder, och den jag såg i förrgår var grön med röda streck. Jag ser trollsländor nästan varenda dag och blir överraskad över hur många olika storlekar och färger dom kan ha.



Men nu är min paddeltur slut för den här gången och medan kanoten ligger på tork ett tag passar jag på att ta ytterligare ett bad.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards