Direktlänk till inlägg 7 december 2021

Köpt gardiner

Av Amisa - 7 december 2021 19:43

Efter att ha tittat på alla mina gardiner så konstaterade jag att nästan inga passar i färg eller i storlek på fönstret, så idag blev det en visit i affären för att se om jag kunde hitta något passande.




Kollade på dom här, men ansåg att den ljusa nog är alltför lik väggen och inte skulle bryta av som jag vill.





Tittade också på den här ljusa beiga, men tänkte att den kommer kännas alltför mjäkig i färgen mot tavlorna som hänger brevid.





Dom här ska hänga precis bredvid: en batikmålning från Nairobi och så en tavla inköpt för några tior i en begagnadaffär (jag diggar loppisar och den här påminner mig så mycket om den vackra trakten vid Morogoro i Tanzania).





Hade först funderat på något färgstarkt som kanske den här, men nej det skulle ju definitivt inte funka med dessa tavlor brevid.





Tja, så här blev mitt beslut till sist: en mörkbrun gardin som jag tror kommer funka bra och så en vintrig gardinkappa. Jag har nämligen upptäckt att alla mina julklappar är röda och det blir inte så bra ihop med väggens gammelrosa färg. Den här kappan är mest vit och grön och så har den lite fåglar på sig som är vinröda. Tillsammans ser dom också okej ut.


#gardinval

 
 
wiolettan

wiolettan

9 december 2021 09:12

Detta med att inhandla nya gardiner är så svårt. Jag brukar vela och vela och blir nästan aldrig nöjd, så det är sällan som jag ta mig an det problemet.
Men, du lyckades alldeles utmärkt. Jag tror att det kommer att bli jättefint i fönstret.
Kappan, så fin och lämplig denna årstid.
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

9 december 2021 09:58

Jo tack allt är bra med mig.
Hur är det med dig?
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards