Alla inlägg den 12 december 2021

Av Amisa - 12 december 2021 12:00

Om man gillar att testa nya smaker på mat så finns en blogg med mat från hela världen, men med huvudsakligen östafrikanska recept. Khadija som bloggaren heter är ursprungligen från Etiopien och förutom bloggen har hon nu också gett ut en kokbok som heter ”Khadijas kök”. Jag blir väldigt sugen för där finns även många recept på vegetarisk mat och det mesta ser väldigt gott och frestande ut (kanske extra frestande eftersom jag håller på med att fasta).





Potatis- och rödbetssallad från Colombia ser ut att funka bra på ett svenskt julbord.

 





Tofu tikka masala från Indien. Jag blir sugen när jag ser den här färgglada maten, det ser så gott ut!

 






Kolla in hennes matblogg här:
https://www.khadijaskitchen.se/



#världensmat

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards