Alla inlägg den 7 december 2021

Av Amisa - 7 december 2021 19:43

Efter att ha tittat på alla mina gardiner så konstaterade jag att nästan inga passar i färg eller i storlek på fönstret, så idag blev det en visit i affären för att se om jag kunde hitta något passande.




Kollade på dom här, men ansåg att den ljusa nog är alltför lik väggen och inte skulle bryta av som jag vill.





Tittade också på den här ljusa beiga, men tänkte att den kommer kännas alltför mjäkig i färgen mot tavlorna som hänger brevid.





Dom här ska hänga precis bredvid: en batikmålning från Nairobi och så en tavla inköpt för några tior i en begagnadaffär (jag diggar loppisar och den här påminner mig så mycket om den vackra trakten vid Morogoro i Tanzania).





Hade först funderat på något färgstarkt som kanske den här, men nej det skulle ju definitivt inte funka med dessa tavlor brevid.





Tja, så här blev mitt beslut till sist: en mörkbrun gardin som jag tror kommer funka bra och så en vintrig gardinkappa. Jag har nämligen upptäckt att alla mina julklappar är röda och det blir inte så bra ihop med väggens gammelrosa färg. Den här kappan är mest vit och grön och så har den lite fåglar på sig som är vinröda. Tillsammans ser dom också okej ut.


#gardinval

Av Amisa - 7 december 2021 13:05

Ja det undrade jag med när denna video dök upp i mitt YT-flöde och jag var bara tvungen att titta och se vad det skulle bli. Det blir något väldigt fiffigt och sött som man kan göra som ett annorlunda julpyssel och dekorera sitt eget hem med eller ge till någon som en julgåva om man har som vana att tillverka julklapparna själv. Jag tänker också att gem finns att köpa i ganska olika storlekar, så man kanske kan variera storleken beroende av vad man ska använda grejen till.






Fiffig och innovativ virkning

 






Nadezhda Lab, ”The Cutest Idea from a Paper Clip and Leftover Yarn for the New Year and Christmas. Crochet”; (https://youtu.be/yPV4CN_F23M):







Och här följer ytterligare en video där hon gör matchande saker.




Nadezhda Lab, ”The Cute Idea from Leftover Yarn for New Year and Christmas . Crochet”; (https://youtu.be/U_h-9X5_TvQ):



#innovativvirkning

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards