Direktlänk till inlägg 5 augusti 2021

Transportidioti

Av Amisa - 5 augusti 2021 01:01

Vad är det för jäkla transportidioti som börjar bre ut sig i vårt land?

Jag skickade efter ett par nya gympaskor häromdagen och nu vill transportföretaget veta vad jag har för portkod. DET tycker jag inte angår dom och jag har heller inte lust att sitta hemma och vänta på leveransen på en specifik dag och tid som en panelhöna. Ibland ser jag paket som står utanför grannarnas dörrar och tänker att om jag skickar efter något som kanske kostar flera tusen kronor så vill inte jag att det parkeras ute i trapphuset där vem som helst kan lägga beslag på det.

Varför kan jag inte själv få välja om jag vill ha det transporterat till mitt hem eller hämta det hos ombudet två kvarter bort? Förra gången det var så fick jag slutligen hämta ut mitt paket i en annan ände av stan, inte hos något av ombuden som finns i min närhet.

Det här tycker jag INTE är bra service!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 augusti 2021 07:36

Det har blivit konstigt med posten. Ibland får man åka till Kälarne 1och en halv min ibland till Hammarstrand 2 mil för att få paket. Ibland är det så små saker så dom hade kunnat skickas i ett litet brev och kommit i postlådan. Ibland var det bättre förr minsann.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Amisa

7 augusti 2021 18:21

Jo, nog finns det saker som var bättre förr, men i sanningens namn är en del istället bättre och smidigare nu.

Ha det bra!

 
wiper

wiper

7 augusti 2021 10:09

Det är verkligen dålig service, så skall det inte gå till. När vi skickar efter nåt om det är i liten storlek så sätter dom in det i vår postbox om det är stort så får vi hämta det på, ICA, terminalkiosken eller annat ställe. Du måste begära att paketet kommer till ett utlämningsställe. En gång stod det ett paket utanför vår dörr och då ringde vi och klagade

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

7 augusti 2021 18:19

Det märkliga är att man aldrig får något val för hur varan ska levereras, dom kör alltid hemleverans. Den här gången gick det bra för jag var i stan får att ta min andra vaccination och sedan satt jag hemma hela kvällen och väntade på paketet som skulle levereras mellan kl 17-21. Slutligen kom den kl 20:50. Men jag kunde ju lika väl ha varit 20 mil bort, särskilt så här i semestertider.

Kram!

 
wiolettan

wiolettan

7 augusti 2021 11:11

Håller helt med dig, verkar idiotiskt.
Vi beställer inte ofta på nätet, men då vi har gjort det så har det kommit till en närliggande spel och tidningsaffär. Det har gått så bra, en kod på mobilen kommer som vi har fått uppge, smidigt och enkelt. Hämtas inom 14 dagar står det. Praktiskt, för det är ju inte alltid man har tid eller möjlighet att "vakta" hemma.
Trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

7 augusti 2021 18:11

Det är konstigt när man inte kan välja önskad paketmottagning själv. Det verkar mest vara företag som har sitt säte i utlandet som fungerar så. Detta företag verkar höra hemma i Tyskland och när jag beställde från svenska Amazon för lite sedan var det likadant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards