Direktlänk till inlägg 21 april 2021

Allt bra, men lite strul

Av Amisa - 21 april 2021 17:43

På förmiddagen var jag ute och traskade runt lite i omgivningen runt Fiskeboda.


Senare mulnade det på och då har jag mest varit inne och läst några manualer. Det verkar finnas ett problem som nog måste bli ett garantijobb. Bordet verkar inte fungera som det ska och går varken att vrida på eller sänka ner. Det medför då att man inte heller kan fixa till bädden där och att eventuella gäster inte kan få en egen bädd utan måste trängas med mig. Den säng jag sover i är en liten dubbelsäng, den är ca 125 cm längst upp men smalnar av från mitten. Det kan ju gå om det är sin käresta som man ändå vill ligga nära som man delar säng med, kanske inte riktigt lika kul om det är en kompis.

Jag hoppas att det löser sig!

Bordet verkar felvänt på foten, går inte att lossa bordsskivan och inte heller att sänka den.

Visst ser det ut som om bordsskivan borde vara vänd åt andra hållet? Om man bäddar skulle den gå ovanpå soffan på ena sidan och på den andra skulle det bli en glipa.

För övrigt har jag koll på värmen nu.

 
 
Ingen bild

Jenny

21 april 2021 22:04

Kul att du drog iväg med en gång! Men osis med bordet! Kan det inte bara lite kärvt eller så? Men en sån sak bordet väl ändå setts över flera gånger under produktionen?

Amisa

22 april 2021 14:44

Bilen är 15 år gammal så det har väl gått sönder och kanske misshandlats av någon man som hellre använder musklerna än hjärnan och manualen för att lista ut hur man gör.

I dagsläget får du trängas med mig i min säng om du vill åka med. Jag hoppas dom kan fixa bordet sedan, men det kanske dröjer ett tag. Jag tänker att jag kanske ska vänta med att prata med dom några veckor så jag hinner se om det är fler saker som behöver fixas. Jag vill ju inte åka till Eskilstuna var och varannan dag, utan det är bra om allt blir gjort på en gång. Jag har hittat några mindre småfel.

Ha det bra!

 
wiper

wiper

22 april 2021 08:58

Vad vackert det ser ut där du befinner dig. Vad trist detta med bordet det borde du ha fått reda på när du köpte husbilen. Det ser verkligen lit fel ut. Hoppas det går att ordna men annars ser det så fint ut i husbilen. Hoppas ni inte har snö som vi har i dag. Det är ju aprilväder och det skall bli sol i morgon

Ha det så bra och var rädd om dig
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

22 april 2021 14:36

Jag hoppas dom kan fixa bordet. Det borde vara en sak som går på garantin, för dom har inte sagt att det är trasigt och det ska gå att göra en säng där.

Här snöar också, men jag hoppas det blir bättre imorgon!

Hoppas ni också har det bra, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards