Direktlänk till inlägg 23 mars 2021

Vem behöver en kanot?

Av Amisa - 23 mars 2021 17:15

Idag är det en helt ljuvlig dag här i Norrköpingstrakten, 13 grader varmt och sol. Därför tänkte jag att det kunde vara läge att testa min torrdräkt i vattnet ute, för jag vill inte ut och paddla utan att veta att dräkten verkligen håller mig torr och varm.

Sagt och gjort, jag åkte norrut upp till Kolmården och en sjö där jag ibland paddlar. På vägen dit var alla sjöar jag passerade is på, så jag var osäker på om jag skulle kunna göra det här experimentet idag, men jag tänkte ändå att den här platsen ligger på norra sidan av sjön och solen gassar här från tidig morgon och tills den går ner så kanske isen borde ha smält där i alla fall?





Mycket riktigt så är här ingen is så långt ögat kan nå.






Så då blev det dags för operation Påklädning - torrdräkt och våtstövlar.






Vantar och mössa, sedan var jag redo för doppet.







Det kändes märkligt! Varmt inuti dräkten, men ändå kunde jag förnimma det kalla vattnet utanför. Det som blev kallast var våthandskarna som blir blöta, men inte värre kalla än att jag stod ut med det.

Överraskningen var att det var så mycket luft inne i dräkten att jag flöt som en kork. Jag låg på rygg och paddlade mig runt i vattnet och det var jättekul! Behöver man egentligen en kanot? Kanske kan man lika gärna dra på sig dräkten och paddla runt i den?

   



Det som var lite oväntat svårt var att ta mig upp. Jag flöt ju som en kork och hur får man då ner fötterna till botten? Jag fick paddla mig in till riktigt grunt vatten innan jag kunde få ner fötterna och ställa mig upp.

Det passerade lite bilar dom undrade nog vad galningen höll på med. Jag önskade att jag hade kunnat ta en bild på badet, men tyvärr hade jag ingen vattentålig kamera med mig.






Här är jag i alla fall efter badet - torr, varm och behaglig till mods.






Vattnet liksom bara rann av dräkten, det är bara våthandskarna och våtstövlarna som är blöta.





Mission completed!

  

 

#missioncompleted

 
 
Sirpa

Sirpa

23 mars 2021 18:33

Det där var verkligen en häftig grej du gjorde :)
Tuffing!!

http://Minatankebanor

Amisa

23 mars 2021 19:02

Äh det var inte så tufft, jag var ju både varm och torr och hade halva garderoben på mig.

Vinterbadarna, det är ena tuffingar. Jag skulle gärna vilja testa det också, men vad jag vet så känner jag nog inga frivilliga medbadare och bada själv i iskallt vatten ska man nog inte göra.

 
wiolettan

wiolettan

24 mars 2021 10:46

Så häftigt. Det är något som jag inte skulle våga göra, flyta som en kork skulle väl gå, men sedan, nej, jag hoppar det. Men, du är duktig och modig.
Roligt att se dina fina bilder också. Tack så mycket för det.
Trevlig dag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

24 mars 2021 11:37

Det var varmt och gott inuti dräkten, så det var mest en väldigt kul upplevelse att kunna bada i mars.

Ha det fint och ta hand om dig!
Kram!

 
wiper

wiper

25 mars 2021 12:55

Vilken häftig upplevelse detta måste ha varit. Jag skulle själv kunna testa nåt sånt i och med att man flyter. Förstår att det var svårt att komma upp så jag hade inte gjort det ensam så du är modig.

Ha det bra
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

25 mars 2021 21:33

Detsamma, kram!

 
Ingen bild

Jenny

25 mars 2021 21:48

Ja du får väl sälja kanoten nu och bada med Agestamarna 😋

Amisa

25 mars 2021 23:03

Vinterbadar dom eller vadå?

Jag fuskade och hade hela garderoben på mig, men det var kul att bada i mars. Första gången för mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards