Alla inlägg den 25 februari 2020

Av Amisa - 25 februari 2020 22:16

Anna Holmlund är skicrosstjejen som hade oturen att krascha under en träning i december 2016. Hon drabbades av en allvarlig hjärnskada och blev liggande i koma i fem månader. Efter att hon vaknat upp så var hon tvungen att lära sig allt från början igen, att röra armar och ben och att tala osv. Det finns en SVT dokumentär om hennes väg tillbaka till livet och man kan inte göra annat än att beundra henne, för hon är en sån enorm kämpe. Hon säger att det roligaste hon vet är att träna och verkar oftast ha orken och optimismen att kämpa vidare trots att det är svårt och tar emot. Hon tror verkligen på sin kraft och möjlighet att förbättra sin kropp och sitt liv trots dåliga odds. Jag tror att vi alla har väldigt mycket att lära oss av henne och jag brukar tänka på henne då jag klagar över någon liten krämpa.



 


Ett år efter kraschen lyckades hon ta sitt första steg och igår hörde jag att hon gjort sig av med rullstolen och nu istället går med en krycka. Med hennes ”djävlar-anamma” så klarar hon sig nog snart utan den också!



SVT dokumentär:
https://www.svtplay.se/video/18046907/anna-holmlund-jag-vill-aka-hem


#kämpe #optimism #annaholmlund

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards