Direktlänk till inlägg 24 april 2020

Intressant afton på Klefsta Gård

Av Amisa - 24 april 2020 22:14

Inatt ska jag sova över på Klefsta Gård öster om Linköping. Här finns ett jättetrevligt B&B och man kan även köpa måltider här.

Jag hade turen att bli uppgraderad och få ett finare rum än det jag hade betalat för. Faktum är att jag har ett helt hus för mig själv.

Och här är mitt rum och jag fick själv välja vilket rum jag ville ha. Jag kunde ha tagit ett dubbelrum, men tänker att det är onödigt att ge dom så mycket städjobb för bara en natt.

I det här huset finns både rum och så en restaurant på baksidan.

Jag tänker att det är konstigt att inte fler personer satt sig i karantän här. Här finns ingen trängsel alls, så risken att smittas av Corona måste vara obefintlig här?

Det är en äldre dam som driver stället och just nu är också hennes dotter här och hjälper henne. Dom gör mig sällskap vid middagen och vi har så intressanta diskussioner.

Vi pratar om heliga Birgitta och vad som hände med Sveriges styre på 1300-talet, hur man skulle kunna utveckla besöksnäringen runt detta för att utveckla vandringsleden här, vi pratar om Martin Luther King, Nelson Mandela, Malala, Greta och Gandhi. Jag blir nyfiken på vad dottern jobbar med och får reda på att hon är diplomat i Warszawa. Hon berättar en massa spännande saker om hur Warzawa såg ut efter kriget, om kyrkans ställning förr och nu och så har hon besökt Auswitch tillsammans med ett gäng överlevare från koncentrationslägren.

Tänka sig, att jag tänkte att jag på den här vandringen nog skulle bli ganska ensammen, och så blev det ett så här fantastiskt möte istället, med två väldigt intressanta och skärpta kvinnor istället!

Det är fint att bara få ta emot det oväntade som ibland kommer till mig på mystiska sätt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards