Alla inlägg den 27 mars 2022

Av Amisa - 27 mars 2022 20:17

Mindre positivt var det jag läste på Svt häromdagen - att en människa i snitt får i sig plastpartiklar motsvarande ett kontantkort i veckan. Kan det verkligen stämma? Det låter i så fall ofattbart mycket!






Att vi får i oss plast låter högst sannolikt, med tanke på hur mycket av det som det finns i våra hav. Fiskar, skaldjur och fåglar får i sig det och då hamnar det ju så småningom också i våra kroppar. Sannolikt får vi också i oss det på andra sätt: från plastpåsar, matburkar och från andra plastartiklar i vår nära omgivning. Men motsvarande ett plastkort i veckan - det låter riktigt skrämmande om det stämmer.





Finns ett antal i en kropp nära dig?

 


#plastkortidinkropp

Av Amisa - 27 mars 2022 20:02

Äntligen är det sommartid igen och ljust nästan till klockan åtta på kvällen. Hur underbart är inte det, tänker jag! Dom finaste månaderna ligger mitt framför våra fötter, bara att sparka av sig skorna och springa ut på en sommarvarm blomsteräng........






Okej, blev kanske lite för ivrig och lyrisk där, men är det inte underbart så säg???


  




Här kommer lite fler vårbilder. Scilla och någon vit blomma som jag inte riktigt vet vad det är för något. Fint var det i alla fall!

   






Och så små, söta men blyga violer.

 






Vårkänslorna får mig att tänka på dom här fina låtarna med Laleh: Vårens första dag och En stund på jorden.
Lyssna och njut!




Laleh, ”Vårens första dag”; (https://youtu.be/j8VdehTuZfw):






Laleh, “En stund på jorden”; (https://youtu.be/9XojNnZho-s):


#vårkänslor


Av Amisa - 27 mars 2022 19:49

Jag rensade bland mina YouTube-prenumerationer och hittade den här kanalen som jag hade glömt att jag prenumererar på. Kollade en video och tycker att den är väldigt bra och vloggaren är en parterapeut som försöker hjälpa människor att förbättra sin parrelation.






Den här videon handlar om vad villkorslös kärlek innebär och hur man kan visa andra det för att skapa mer intimitet i sina nära relationer.


  





Vloggaren Be Whole Be Happy.

 





Be Whole Be Happy, ” Mindful Intimacy: Why it's so Hard to Love Unconditionally”; (https://youtu.be/F_h8NWn-Ecc):


#intimitet #villkorslöskärlek

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards