Alla inlägg den 2 maj 2021

Av Amisa - 2 maj 2021 22:19

Imorgon förmiddag har jag linedance inne i Norrköping och därför vill jag sova nära stan. Därför är jag strax utanför Norrköping vid den rätt stora sjön Glan. Jag tänkte parkera vid parkeringsplatsen vid en badplats, men vägen till parkeringen har en förbudsskylt att endast fordon med tillstånd får köra där. Därför parkerade jag istället på en vändplan på en återvändsgata i badplatserna närhet.



Här hade jag tänkt att stå.





Men det blev här istället.





På ena sidan gatan ligger det små kolonistugor och på den andra ligger det villor.





På andra sidan om badplatsen fanns en stor nybyggd idrottsarena, med en stor parkering utanför. Där fanns skyltar att endast arenans besökare får stå där.
:(

Hur kan en kommunal badplats inte ha en parkeringsplats? Vart gör man av bilen om man inte bor på cykelavstånd från sjön och ändå vill bada?

Av Amisa - 2 maj 2021 16:49

Idag har jag promenerat längs Lotorpsån. Där finns en liten stig mitt emellan vägen och ån.



En grillplats i närheten av där jag står. Här är långgrunt och sandbotten, så här är en bra plats att bada eller lägga i kanoten.





Jag passerar några äldre torp och nedanför deras hus har dom sin brygga och båtplats.





På ett ställe är det lite blött i marken och då får man gå på slanor.




Jag kommer fram till själva samhället och här finns lite modernare hus, medan andra delar av byn mest har äldre bebyggelse.





Jag vill kolla hur det ser ut vid badplatsen, som ligger på andra sidan ån.

Ser ni dom små ungarna? Dom är som små dunbollar.





Vid badplatsen är det lite ungdomar. Flera stycken har baddräkter på sig, men jag ser bara en som faktiskt badar.





I själva samhället hittar jag lite roliga hus. Här är ett hus i bruksstil.





Och ett riktigt träslott. Jag träffar en flicka som är ute och går med sin sällskapssjuka hund. Hon bor i ett liknande hus, fast det är lite mindre och hon berättar att deras hus förr var ett hotell.





Det är så fint här runt ån. Massor av björkar med en matta av vitsippor under.





Här är byns fotbollsplan. När jag var ung hade dom ett väldigt bra damlag i fotboll, här i samhället. Jag tror dom var i allsvenskan.





Pizzerian/kiosken.





Och i det här pampiga huset är det ett vandrarhem.





Ha det bra!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards