Alla inlägg den 18 mars 2021

Av Amisa - 18 mars 2021 12:11

Vem är du.......egentligen....... och vart är du på väg?

 

 


  Citat av Lewis Carroll





Awaken Insight, ”Return to Authenticity”; (https://youtu.be/NDsdL5GvkVg):


#awakeninsight


Av Amisa - 18 mars 2021 10:15

Om ungefär en månad får jag hämta min husbil som då ska vara nyservad och redo för äventyr. Jag orkar knappt vänta till den dagen och funderar starkt på att ta med mig sovsäck, reselakan och lite kläder så att jag kan dra ut på utflykt med en gång utan att behöva åka hem först. Ja, jag får väl se hur det känns då när det är dags.

  



Förutom bilen så kommer jag också få ett presentkort på 2000 kr att handla tillbehör för i bilaffärens butik. Det känns jättelyxigt! Hur ofta får man 2000 kr utan att jobba ihop dom och utan att ens ha bett om dom? Så nu har jag en angenäm syssla att ta itu med - nämligen att fundera ut vad jag ska köpa för lyxpengarna. Det finns saker jag måste ha, saker jag vill ha och saker som är bra att ha. Här kommer några grejor:




En typisk måstegrej - elkabel för husbil. Kanske bra med en rejält lång?

 




Insåg efter att jag hade tittat på videor med krocktester att jag nog vill ha porslin i melamin för om olyckan skulle vara framme vill jag inte få keramikskärvor och glassplitter över hela huvudet. Jag tycker den här servisen är jättefin, men är lite tveksam till om det blir så snyggt på det rödbruna bordet?

 




Kanske skulle det bli snyggare med något svart-grått, t ex det här?

 




Här är en typisk bra-å-ha-grej, en omniaugn så att man kan baka och göra gratänger direkt på gasspisen (min bil har ingen separat ugn). Kanske bra att vänta lite först och se om man saknar en ugn? Det är ju ingen bra idé att fylla skåpen med en massa prylar som sedan inte används, för förvaringsytan är ju begränsad och bör användas till "rätt" grejor.

 

Jag ska kolla vad jag behöver och vad som är prisvärt i deras butik i förhållande till andra butiker. En elkabel kan väl till exempel tänkas vara billigare på Biltema eller Jula? Jag ska försöka vara smart så att jag får så mycket som möjligt för pengarna!


Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards