Alla inlägg den 26 september 2019

Av Amisa - 26 september 2019 21:29

Jag vill önska dig Maggie lycka till nu när du ska gå i pension. Jag hoppas din avskedsfest blir kul och att ni får en fin resa! Du är en så fin människa och alltid så omtänksam. Jag hade önskat att jag kunde ha varit där, men tyvärr gick det inte den här gången. Ett fyrfaldigt leve för dig!

Av Amisa - 26 september 2019 21:18

Tidigt i morse kom jag till Irache Bodega där pilgrimer får ta gratis vin. Vinet sägs ge lycka under vandringen, så vi får se hur det går med det.

Morgonluften är sval och skön och utsikten över bergen är fantastisk.

Efter några timmars vandring når jag den trevliga byn Villamayor de Monjardin. Där sprang jag på två av männen som hjälpte mig då jag ramlade förra veckan."Susanne, how are you, are you okay?". De var i byn för att hälsa på vänner som jobbar som volontärer på ett albergue, vilket råkar vara samma som den nya zeeländska tjejen som jag träffade för några dagar sedan, var på väg till.

De sista 12-13 km var oerhört sega. Vägen var ganska platt och enkel och gick över böljande kullar. Problemet var att det var rejält hett och på hela vägen fanns nästan ingen skugga och inga träd utmed vägen. Och den bara fortsatte så km efter km.......

Till slut var jag i alla fall framme vid dagens mål, Los Arcos, där det bl a finns ett väldigt trevligt torg. Den här dagen fick det bli en god paella till middag istället för den vanliga pilgrimsmenyn.


#elcamino #vandring

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards