Direktlänk till inlägg 26 september 2019

Gratis vin och solsting

Av Amisa - 26 september 2019 21:18

Tidigt i morse kom jag till Irache Bodega där pilgrimer får ta gratis vin. Vinet sägs ge lycka under vandringen, så vi får se hur det går med det.

Morgonluften är sval och skön och utsikten över bergen är fantastisk.

Efter några timmars vandring når jag den trevliga byn Villamayor de Monjardin. Där sprang jag på två av männen som hjälpte mig då jag ramlade förra veckan."Susanne, how are you, are you okay?". De var i byn för att hälsa på vänner som jobbar som volontärer på ett albergue, vilket råkar vara samma som den nya zeeländska tjejen som jag träffade för några dagar sedan, var på väg till.

De sista 12-13 km var oerhört sega. Vägen var ganska platt och enkel och gick över böljande kullar. Problemet var att det var rejält hett och på hela vägen fanns nästan ingen skugga och inga träd utmed vägen. Och den bara fortsatte så km efter km.......

Till slut var jag i alla fall framme vid dagens mål, Los Arcos, där det bl a finns ett väldigt trevligt torg. Den här dagen fick det bli en god paella till middag istället för den vanliga pilgrimsmenyn.


#elcamino #vandring

 
 
Ingen bild

Jenny

26 september 2019 22:23

Kan förstå att det blir långrandigt med platt väg och ett landskap som inte skiftar så mycket när man ska gå så långt. Men men det är som det är.. ha det gött!

Amisa

28 september 2019 20:14

Bara att acceptera, inte något jag kan ändra på

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards