Direktlänk till inlägg 21 mars 2021

Förbereder myspys

Av Amisa - 21 mars 2021 18:03

Just nu gör jag något jag sällan gör annars. Jag shoppar för att förbereda myspys i husbilen. Det är nästan en månad kvar tills jag ska hämta bilen, men jag kan inte låta bli för jag är så entusiastisk.Här kommer det jag handlade idag.




Två campingstolar som inte får ta så mycket plats för ända stället där jag kan lägga lite större grejor är under min säng och luckan utifrån är inte särskilt bred. Det ska nog gå bra med dom här stolarna. Dom fanns också i en snygg blå färg men tråkigt nog så fanns det bara en blå stol kvar och jag ville gärna ha två likadana. Jag har provsuttit och den känns stadig och bra.

Hopfälld ser dom ut så här, det blir bara en liten rund väska.

Så köpte jag ett flanellakan och ett underlakan i jersey. Om det är lite småkallt så är det så varmt och mysigt med flanell!

Sedan köpte jag lite mysbelysningar i form av ljusslingor med batteridrift. Jag tänker att jag då inte behöver göra slut på så mycket elkraft på belysning och att det blir mysigt i vagnen.

Den här tänker jag ha i fönstret vid soffan. Då blir det både lite grönt och lite ljust.

Bollarna ska jag ha i fönstret vid sängen.

Sedan köpte jag två väldigt små slingor. Det var inte planerat, men dom kostade bara 7:50 kr/styck så jag tänkte att jag kan ha en i köksfönstret och en på toan eller vid ytterdörren.

Ja, som ni ser så har jag redan flyttat in i bilen!
:)


Visst blir det mysigt med dessa småsaker eller vad tror ni?

 
 
wiper

wiper

22 mars 2021 13:18

Jättefina och praktiska stolar. Vad bra att det finns flanellakan. Mysljus är ju härligt att ha i en husvagn. Kul att få planera inför vår och sommar. Fint med blomslingan. Vilken härlig vår och sommar du kommer att få

Ha det bra
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

22 mars 2021 18:25

Tack, detsamma!

 
Micke

Micke

23 mars 2021 13:50

Samma sort stolar har vi med oss vid fiske eller i husvagnen. Väldigt praktiska och lätta att stuva undan. :)

http://tomten.bloggplatsen.se

Amisa

23 mars 2021 19:03

Ja, jag tror jag kommer att känna mig nöjd med dom också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards