Direktlänk till inlägg 16 mars 2021

Som ett 2-bitarspussel hör vi ihop

Av Amisa - 16 mars 2021 10:15

Som ett 2-bitarspussel så hör vi ihop. Olika, men passar ihop och tillsammans bildar vi en enhet. Enligt holismen är helheten större än summan av delarna.

  




 





Så är det också med oss – vi är större tillsammans än var och en för sig!

Du fattas mig ibland - eller kanske ganska ofta?!

  

 

 

Det är som att sakna en kroppsdel.....man klarar sig med EN hand, men det skulle vara bättre att ha TVÅ.

   

 

 

Och upplevelsen jag har är som att ha övergivit en sårad vapenbroder ensam kvar i fiendeland.....

        

 

 

...men ändå måste livet gå vidare utan dig. Jag tänker ibland att det hade varit lättare att acceptera förlusten om vi var separerade av döden och inte av demoner, men det är ingenting man får välja själv. Kanske var det just det här vi båda behövde lära oss i det här livet, så att vi kan leva lite helare i nästa liv?

Kanske ses vi då igen?

     



Vet du vad som händer i slutet av Eternal Sunshine of the Spotless Mind? Trots att dom båda två fått sina minnen av varandra raderade ur sina hjärnor, så väljer dom ändå varandra när dom åter råkar träffas. Man kan radera ett minne ur hjärnan, men man kan aldrig lura sitt hjärta. Hjärtat vet vad det vet och glömmer aldrig den kärlek som växer där, den går inte att utrota hur mycket man än försöker! Tro mig - jag har försökt.

  

 

 


Nu är jag äntligen redo - redo att släppa taget om smärtan och sorgen som bott i mitt hjärta alldeles för länge. Jag har varit ledsen, jag har varit arg och undrat varför du inte bara kan skärpa till dig, men ofta har jag också tänkt på dig med glädje över dom fina stunder vi haft tillsammans.

 

Nu är det dags för ett nytt kapitel och glädje i mitt liv igen! Jag hade önskat att du var med i det kapitlet, men verkligheten ser annorlunda ut och det enda jag kan göra är att acceptera att situationen är som den är.
   

 

 


Kram och hejdå, vi kanske ses i Nangilima?

 

  

 

 

PS! Jag kommer fortsätta att sjunga för dig, så om du lyssnar noga så kommer du höra det…..

 




Laleh, ”Snö”; (https://youtu.be/Oq6vvD6o-Es):




Läs om studien där man raderade minnen ur hjärnan i verkligheten:

Medvetet manipulerade minnen - verklighetens Eternal Sunshine of the Spotless Mind



#saknadpusselbit #helhetenärstörreänsummanavdelarna


 
 
wiolettan

wiolettan

16 mars 2021 10:35

Att hitta sin pusselbit i livet och sedan försöka att gå vidare utan den, det är hjärtskärande svårt.
Jag tror också på detta, att vårt hjärta går det inte att lura.
Var riktigt rädd om dig.
Varma kramar.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

16 mars 2021 10:45

Vissa demoner måste man möta ensam och det är smärtsamt att bara kunna se vad som händer utan att ha någon möjlighet att hjälpa. Det är nog en lärdom jag behövt inse, för jag har i hela mitt liv försökt ta på mig andras bördor, utan att ens förstå det. Nu vet jag att andra måste lösa sina problem själva, man kan inte göra det åt någon annan - men kanske sträcka ut en stödjande hand medan personen kämpar sig igenom det jobbiga. Om man tillåts att göra det....

Kram på dig också! Nu går vi ut i solen och njuter av livet!

 
wiper

wiper

16 mars 2021 12:12

Jag har själv hittat min pusselbit för 30 år sedan och vi är så sammansvetsade så jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle uppleva en sån lycka. Före det så hade man några hjärtesorger och även andra sorger.

Hoppas allt ordnar sig för dig efter dina sorger och demoner. Som du så bra säger så måste man lösa det mesta själv. Det har livet lärt än

Jag önskar dig all lycka och harmoni.

kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

16 mars 2021 13:03

Jag tror jag tagit hand om det mesta av mina demoner och är redo för att fylla mitt liv med glädje istället.

Tårar har en väldigt helande effekt och det är svårare att läkas om man inte tillåter sig att känna några känslor. Då blir man som en levande död och det är något som också beskrivs väldigt tydligt i Bibeln. Det är inte ett tillstånd som andra försätter en i, utan något man gör mot sig själv. Därför är det också bara man själv som kan ändra på det tillståndet.

Skönt att du har din pusselbit i ditt liv, men glöm inte bort att också hitta din egen styrka! Andra människor kan försvinna ur vårt liv frivilligt eller ofrivilligt. Då måste man kunna överleva och kunna stå stadigt på sina egna ben ändå.

Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards