Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Amisa - 8 februari 2009 23:25

På företaget där jag jobbar är jag inte ensam om att vilja bli sundare. En av arbetskamraterna hade sett att det fanns en stegtävling som också hade en kampanj för företag. Det var på en site som kallas MotioMera och där kan man tävla både individuellt, i lag och ibland också mellan företag.


Vår snälle arbetsgivare gick med på att sponsra oss och alla som ville utrustades med en stegräknare. Sedan gick vi för hjärtans lust och jag tror att det i alla fall var några som kom igång tack vare den här tävlingen. En fiffig grej på MotioMera är att man kan lägga upp en virtuell rutt som man vill gå genom Sverige. Själv valde jag att gå så långt norrut som man kan gå och jag börjar nu närma mig målet. Det känns häftigt att veta att om jag gått rakt fram istället för runt runt, så hade jag snart befunnit mig vid Treriksröset. Jag sträcker på mig och känner mig riktigt stolt vid den tanken!


För min del blev stegtävlingen lyckosam på mer än ett sätt. Förutom att jag fått himla mycket motion, så fick jag också en mp3-spelare av min arbetsgivare för att jag varit så flitig och hade även turen att vinna en tidningsprenumeration (såna lottas varje vecka ut till några tävlingsdeltagare).


Nu har mp3-spelaren laddats med en massa bra musik, bl a världsmusik som jag är väldigt förtjust i. Gissa om den används flitigt? Den är på varje dag när jag är ute och travar runt.


På MotioMera kan man gratis prova att delta i stegtävlingen i 3 månader. Varför inte prova du också? Vem vet, det vore kanske ett bra sätt för dig också att komma igång med att röra på dig lite oftare?



/ Amisa



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards