Alla inlägg den 12 januari 2022

Av Amisa - 12 januari 2022 16:59

Under hela december har jag känt mig dragen till ringar med ormmotiv och till slut gjorde jag slag i saken och köpte mig en ring. Jag kollade först i dom vanliga smyckesbutikerna men där fanns nästan inga ormringar, hittade någon men den var väldigt fattig på detaljer. Istället blev det en från Lettland.

För mig symboliserar ormen visdom och kunskap och den ska nu sitta på mitt finger och påminna mig om att alltid söka vidare i jakten på nya insikter och att jag ska ha tillit till min intuition. "Sanningar" bör alltid ifrågasättas och utmanas, för det som är sant tål att granskas. Jag tror också att det är viktigt att ifrågasätta det sätt med vilket man värderar det man ser och att tänka utanför boxen. Vårt synsätt är starkt präglat av dom värderingar vi har med oss och den kultur vi kommer ifrån och det är klokt att ta ett steg tillbaka och ha ett utifrånperspektiv ibland.





Här är min fina ring, den har många detaljer.





Jag tror jag kommer bära den åt det här hållet. Sanningen finns inom oss, så jag vill nog att den slingrar sig mot mig.






Den kommer från Witch Jewelry Shop, det passar mig bra jag är nog lite häxlik och har bara haft svarta katter i mitt vuxna liv.
:)


#ormring

Av Amisa - 12 januari 2022 02:16

Jag fick för mig att dra upp persiennen och titta ut innan jag skulle gå och lägga mig, det brukar jag aldrig göra. Fick då se att någon lämnat ett kärleksbudskap i snön utanför.







Vände på en bild för att se vad det står:
"Bebe 2022 *hjärta*" tror jag det står?
Är det ett smeknamn eller någon som är glad över en bebis som man väntar på?

Så fint och vackert!

 

#kärleksbudskap

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards