Direktlänk till inlägg 20 januari 2022

Jisses vad det blåser!

Av Amisa - 20 januari 2022 17:00

Vintern har plötsligt kommit och hälsat på oss! Det är inte särskilt mycket snö, men det blåser kraftigt och snön som finns driver runt nåt helt otroligt.


Jag hade tid för att ta min tredje vaccinationsspruta och skulle över det stora fältet vid Himmelstalund på vägen dit och jag höll nästan på att blåsa bort!






Ja här i skogskanten var det rätt okej, men en del träd hade blåst omkull straxt brevid.

   






Men sen blev det blåsigt värre. Det syns inte på bilden......

 






Ja här hade jag tänkt att lägga in ett videoklipp, men det funkar visst inte att konvertera videor idag?


 






Idag fick jag verkligen användning för väpnarluvan jag stickade förra vintern! Jag hade bylsat in hela huvudet för det kändes rejält kallt i den här blåsten.

 





Nästan framme vid stället där vaccinationerna ges. Här höll dom på med att röja snö, men jag funderade på hur meningsfullt det var då snön bara drev runt i alla fall. Dikena fungerade ganska bra för att samla upp snön.

 





Efteråt gick jag en promenad runt Strömmen och hittade en sluttning i lä där det var riktigt skönt.

 





Här precis brevid lekparken var det några stora trädgrenar som hade gått av. Trots det var det några modiga barnfamiljer som lekte straxt brevid, bland annat var det en liten ettåring där. Vet inte om det är modigt eller bara dumdristigt?

 





När jag kom hem blåste det till och med så mycket att snön virvlade runt utanför mitt fönster på andra våningen.


#blåst

 
 
wiper

wiper

21 januari 2022 16:44

Det har blåst hårt här också i flera dagar men i dag har det lugnat ner sig lite. Jättefina vinterbilder du tagit. Väpnarluva har jag aldrig sett förut men det ser väldigt mysigt och varmt ut. Det behövs nu

Ser här också att grenar brutits av
Ha det bra

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

22 januari 2022 22:58

Det var meningen att jag skulle visa hur det blåste på en videosnutt men den fastnar i konverteringsläge. Har provat att ladda upp flera gånger, men det funkar inte. På bilderna syns inte blåsten alls.


Hoppas att det snart ordnar sig med ditt öga! Ni har haft så många motgångar på senaste tiden och jag tänker på er.
Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards