Alla inlägg den 18 januari 2022

Av Amisa - 18 januari 2022 18:25

Idag har vi motionerat Pärlan och jag, vi har varit en sväng till Kannelbullesjön lite nordost om Finspång. Efter den senaste tidens mildväder hade jag fått för mig att jag snart skulle kunna börja paddla igen - men nej det var ganska tjock is på sjön.




Solen gassande medan jag åkte dit men försvann sedan bakom lite slöjmoln, men vackert ljus blev det i alla fall på bilderna.





Här har grisarna varit och bökar runt.





Ett stort pampigt flyttblock ligger här.





På sommaren brukar det vara konkurrens om den här platsen då den gillas stort av både badgäster och häckande fiskmåsar. På ön lite längre bort såg jag förra sommaren en stor rovfågel som häckade. Kanske var det en fiskgjuse? Jag hoppas se den nästa sommar igen!





Och så var det det där med det mjuka vinterljuset. Det är så vackert även om jag hade föredragit mer solsken.





Det har blåst en del här den senaste tiden, så det ligger lite träd här och där. Man får gå med lite försiktighet ifall fler är på väg att ramla.





Sedan dyker det upp en familj som är ute och åker skridskor på isen.





Och så sprang jag på deras mormor och hon berättade att man sett både fotspår och spillning av varg här. Ja, det är inte jätteöverraskande för på andra sidan av Finspång finns det ett vargrevir med ganska många djur. Ungdjur som söker efter ett eget revir kan ju röra sig långa sträckor och hit är det ju inte så långt.





Sedan var det dags att åka hem igen innan mörkret föll.


#kanelbullenbywinter

Av Amisa - 18 januari 2022 17:01

Här kommer en video med Björn Natthiko Lindblad från SVT Go'kväll. Där pratar han om hur han gått till väga då han fattat dom stora livsvalen i sitt liv.





Björn Natthiko Lindblad, "Inslag från Go'kväll 2013"; (https://youtu.be/zIx2yQtjPW8):






 


#livsval #tillit

Av Amisa - 18 januari 2022 10:00

Björn Natthiko Lindeblad har igår lämnat jordelivet. Han visste att hans tid snart skulle vara ute och därför höll han en avskedsfest med sina många vänner i slutet av november för att kunna träffa dom en sista gång.






Om man vill ta del av hans klokskap så finns en del videor på hans YouTube-kanal bland annat den här föreläsningen:


Björn Natthiko Lindeblad, ”Nycklar till Frihet 6 maj 2019 på Draken i Göteborg”; (https://youtu.be/oYniYXuLxpk):







Killen i guldbyxorna på sin 60-års-/avskedsfest.

 





Tack Natthiko för att du funnits här hos oss och för att du delat med dig av dina insikter och din visdom! Jag känner så mycket kärlek för dig och hoppas att det nu råder frid inom dig. Du kommer för alltid att finnas kvar i mitt hjärta!

 

      

 

#björnnatthikolindeblad

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards