Alla inlägg den 14 januari 2022

Av Amisa - 14 januari 2022 19:00

Ja svenska kyrkor kan ibland framstå som lite tråkiga, men så är det inte i alla religioner. Inom sufismen till exempel anser man att andlighet ska upplevas med många sinnen och därför är sång och dans en viktig del av människornas tro. Dansen är extatisk och sången suggestiv.





Sufisk dans.

 





Inom gospeltraditionen har också musiken och rytmen en viktig roll att fylla. Här kommer sång, dans och glädje med JP Cooper och hans gospelvänner i The Round Chapel.





Tro och glädje får ta plats i gospelmusiken.

   





JP Cooper, ”Holy Water” (Gospel Choir Version); (https://youtu.be/UJbk4z754kk):






JP Cooper, ”Call My Name” (Gospel Choir Version); (https://youtu.be/41M2q_U8oIk):






JP Cooper, ”Little Bit Of Love”; (https://youtu.be/CcsCRhSChPo):


#gospel #glädje

Av Amisa - 14 januari 2022 16:38

Just nu har vi värsta smittspridningen på länge och åtminstone här i Östergötland är det många som ännu inte har fått ta boosterdosen av vaccin eftersom den hittills inte erbjudits till personer under 60.

Då tänker jag att vi borde vara väldigt försiktiga när vi måste röra oss på platser där det är mycket folk, men så är det inte alls. Dom senaste gångerna jag varit i mataffären har jag haft munskydd på mig, men jag ser ingen annan som har det, inte ens gamla skröpliga pensionärer som man ju kunde tro skulle vara rädda om livet. Inte heller på spårvagnen såg jag någon som bar munskydd.


Folk verkar ha slappnar av fullständigt och verkar inte heller tänka på saker som avstånd. Vet inte om det beror på glömska eller att folk är trötta på detta tråkiga undantagstillstånd och inte längre orkar bry sig om huruvida dom ska överleva eller dö. Själv ser jag fram mot våren och sommaren och har bestämt mig för att överleva!




Används alldeles för sällan?


#jagvillleva

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards