Direktlänk till inlägg 30 augusti 2021

Kanelbullepaddling

Av Amisa - 30 augusti 2021 21:59

Idag har jag varit på linedance för nu har höstterminen dragit igång. Nu var vi en normalstor grupp igen eftersom restriktionerna ändrats.

Idag körde vi bara repetition av gamla danser för att se hur mycket vi kommer ihåg, för en del har avstått från att vara med och dansa sedan Coronan började. Jag hoppas att vi inte slappnar av för tidigt för det nya deltaviruset sägs ju vara mycket mer smittsamt än alphaviruset och det finns även människor som är fullvaccinerade som blivit sjuka.

Efteråt var klockan inte så mycket och vädret riktigt härligt så jag tänkte att det vore dumt att inte ta tillfället i akt och åka iväg och paddla en stund. Jag måste tillbaka till stan imorgon igen, så därför fick det bli en runda i Kanelbullesjön som inte ligger så långt bort och som inte är så jättestor. Här kommer lite bilder:



Ljungen blommar så vackert nu!

Jag njuter av sommarens sista strålar (?).



Jag undrar alltid över alla dessa insekter jag ser överallt. Dom verkar väldigt intresserade av mina armar och fötter och verkar suga upp något från huden. Jag funderar på människans plats i ekosystemet. Vilken funktion fyller vi mer än att förstöra miljön och utrota en massa djurarter? Ja vi producerar ju koldioxid och påverkar ju växtligheten och har en massa husdjur, sköter ibland om skog, men ibland så kalhugger vi den också och planterar sedan bara en slags träd på jättestora ytor. Det har ju inte gått så bra, i alla fall inte här, där vi har väldigt mycket skog som är angripen av granbarkborrar.

Tror ni stekeln är ute efter salt som jag har på huden e?ler kanske fett från en salva?

Vinden mojnat framåt kvällen och sjön ligger spegelblank framför mig. Jag älskar att paddla när det ser ut så här!



På den här platsen är det också helt magiska solnedgångar. Ni kanske förstår varför jag trivs så bra här?


#spegelblanksjö

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards